08.03.2017 - 13:47
|
Actualització: 08.03.2017 - 13:53
El PP ha negat la millora de la xarxa de la rodalia entre el País Valencià i el Principat. El grup popular al senat espanyol ha rebutjat una moció de Compromís que demanava crear un nucli de Rodalies que ampliés la xarxa de trens des del Maestrat fins a Tortosa, que a més garantiria unes freqüències mínimes diàries. Sí que ha rebut el suport de la resta de grups polítics, entre ells ERC i el PDECat.
L’argument del PP és que cal analitzar de nou la mobilitat en aquesta àrea, fet que ha indignat el senador de Compromís Jordi Navarrete. ‘És una zona amb forts vincles culturals i territorials deficitària de comunicacions per carretera i via fèrria’, ha dit. Ha assegurat que el vot també és contra el dret a la mobilitat de milers de veïns. La formació valenciana havia acceptat una esmena d’ERC per prolongar la xarxa de Rodalies de Tarragona fins a l’estació de Benicarló-Peníscola amb la finalitat de millorar la mobilitat dels municipis de les Terres de l’Ebre.
El cost d’aquesta inversió és de quaranta-cinc milions d’euros segons el ministre de Foment espanyol, Iñigo de la Serna. Una xifra que Compromís considera ‘assumible’ comparada amb el cost d’un quilòmetre d’alta velocitat. Navarrete ha dit que hi ha ‘falta de voluntat política i ha criticat la ‘falta de pes’ dels electes populars del País Valencià per influir sobre el seu grup. Fonts de Compromís han explicat a Vilaweb que van demanar una reunió amb De la Serna fa mesos per abordar la qüestió, però que no han obtingut cap resposta.
Navarrete ha reptat el PP a què si la voluntat de millorar la xarxa de trens a Castelló és sincera comenci a treballar amb la Generalitat Valenciana creant una sectorial específica i fixant un calendari públic creïble, i que fixi inversions en el pressupost general de l’estat espanyol. També ha criticat la falta de finançament del País Valencià i el retard en diverses infrastructures, com ara l’estació intermodal de Sant Lluís, la reordenació del trànsit a València, la falta de concreció de les obres de l’AVE fins a Tarragona i la falta d’impuls del Corredor Mediterrani i del Tren de la Costa.