24.05.2017 - 12:31
BARCELONA, 24 (EUROPA PRESS)
El Port de Barcelona ha engegat dos projectes per promoure el gas natural liquat (GNL) com a combustible alternatiu, que han entrat en la fase prèvia a la realització de les proves pilot, que es duran a terme durant els propers mesos.
Segons ha informat aquest dimecres en un comunicat, es tracta de la posada en servei d’una unitat mòbil generadora de gas per a vaixells ‘ro-ro’ durant la seva estada al Port, i l’adaptació d’una barcassa per subministrar GNL als vaixells.
Durant les últimes setmanes, s’han reunit al Port els socis integrants de tots dos projectes pilot, que estan inclosos en el projecte ‘Core-LNGas Hive’, finançat per la Unió Europea i coordinat per Enagás.
En el cas del projecte per posar en servei una unitat mòbil generadora elèctrica a gas per a vaixells ‘ro-ro’ durant la seva estada al Port, substituint el funcionament dels motors auxiliars de la nau, les tasques estan molt avançades i es preveu que s’iniciïn les primeres proves reals durant aquest estiu.
Aquesta unitat generadora i els seus tancs de GNL han de ser de fàcil càrrega i descàrrega, per la qual cosa s’han instal·lat dins de contenidors de 40 peus perquè puguin viatjar a bord del vaixell ‘ro-ro’ durant els trajectes entre ports i també siguin de fàcil instal·lació al moll on atraqui l’embarcació.
Els socis d’aquest projecte, coordinat pel Port de Barcelona, són l’empresa Guascor Dresser Rand (del grup Siemens), que construeix el generador elèctric; l’empresa Ham, que construeix els tancs de GNL; Flota Suardíaz, propietària del vaixell ‘L’Audace’, amb el qual es farà aquesta prova pilot; Bureau Veritas, que certifica el motor per al seu ús marí; i els Ports de Barcelona, Vigo i Tenerife, on es faran les proves pilot, que fan la logística del subministrament de GNL i redacten els respectius informes d’anàlisi de risc.
Quant al projecte d’adaptació d’una barcassa per subministrar GNL als vaixells, també coordinat pel Port de Barcelona, avança a bon ritme i es preveu que les primeres proves reals es facin al 2018.
Hi participen Cepsa, que fa l’estudi de la previsió de demanda futura de GNL; Flota Suardiaz, que ja ofereix serveis de proveïment a Barcelona i que construeix la nova barcassa per al subministrament de combustibles; Ham, que dissenya i construeix els tancs i les canonades per fer arribar el GNL als vaixells; Bureau Veritas, que certifica els canvis al vaixell, i el Port de Barcelona, que dissenya la logística de l’operativa de subministrament dins la dàrsena i fa els estudis d’identificació de riscos i la regulació del servei de proveïment de GNL.