19.03.2016 - 02:00
|
Actualització: 22.03.2016 - 14:32
Fa tres setmanes, el director i cofundador d’Instagram Kevin Systrom va visitar el papa Francesc al Vaticà. Systrom mateix va penjar al seu compte una foto de la trobada, on també comentava que havien parlat sobre ‘el poder de les imatges a l’hora d’unir persones de cultures i llengües diferents’. Sembla que Francesc en va prendre nota, perquè des d’avui disposa de compte propi a la xarxa de fotografia social, amb el nom de Franciscus.
En una entrevista, l’encarregat de la secretaria de comunicació vaticana Dario Edoardo Viganò explicava que al compte es penjaran ‘algunes de les fotos que el servei fotogràfic del diari Osservatore Romano fa al papa’, amb la intenció ‘d’emfasitzar-ne els aspectes de proximitat i d’inclusió que Francesc viu quotidianament’. La idea, afegia, ‘és de compartir, amb un aspecte fins i tot emocional, aquest pontificat’.
Es tracta del segon pas ferm del cap del Vaticà a les xarxes socials, després de l’obertura el 2013 de tot un seguit de comptes papals a Twitter per part de Benet XVI, entre els quals n’hi havia un en llatí que ja acumula més de 425.000 seguidors.