25.05.2017 - 18:56
VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)
El Palo Market Fest València, el festival itinerant que barreja oci, cultura i comerç a l’aire lliure, escalfa motors i es prepara per a superar durant este cap de setmana els 40.000 assistents en els Jardins de Vivers, gràcies a l’actuació de 100 artistes que oferiran 50 hores de música en directe amb un programa “innovador, ambiciós i molt avantguardista” que pretén convertir la capital del Turia en “una plataforma cultural de primer nivell”
L’organització del certamen ha destacat en un comunicat que la segona edició comptarà amb “més música, disseny, art i gastronomia”, en tres escenaris i amb una trentena de ‘food-trucks’. Es tracta d’una “gran festa” per al talent local i per a tots els públics, amb entrada gratuïta per als menors de 12 anys.
Un dels organitzadors, Pedrín Mariscal, ha assegurat que el Palo Market “es consolida a València com el festival itinerant més ambiciós de la ciutat, que naix amb la vocació d’atraure a tots els públics i connectar el talent local amb el de ciutats com Barcelona i Madrid, convertint-se en una innovadora plataforma cultural”.
Per a açò, després del gran acolliment del certamen en la seua estrena a València amb més de 35.000 assistents, enguany torna amb una programació “molt més àmplia” i amb la presentació en exclusiva dels nous discos de Marinah (ex d’Ojos de Brujo), Polock i Swise, en un espai on conviuran més de 200 dissenyadors. En total, el Pal Market Fest oferirà més de 100 artistes i 50 hores de música en directe en tres escenaris amb músics de diferents nacionalitats.
En l’Aperol Spritz coincidiran grups valencians com Polock, amb el seu tercer treball ‘MagneticOverload’; MidiDrops, que conjumina artistes de l’escena barcelonina i valenciana per a oferir sessions de música experimental i fusionar ritmes electrònics amb jazz; o Funk Extended Session, una banda creada a propòsit per al festival.
També portaran la seua música a este escenari Marinah, l’exvocalista d’Ojos de Brujo, amb el seu característic to alegre, rumbero i combatiu; Satarra, la cantautora que portarà des de Cleveland el millor funk dels 60 i 70, o el nord-americà Caleb Gore, per a traslladar al públic a les influències del pop, soul i blues de Carolina del Nord.
JAZZ, SO CUBÀ I FLAMENC
En l’escenari Ambar se citaran grups de la talla de Santero i Los Muchachos, que amb el seu nou disc ‘Ventura’ oferiran un rock reposat “de primer nivell”; AupaQuartet amb el seu so inspirat en el jazz, el funk, el so cubà o el flamenc, i grups que, com Twise, irrompen en l’escena per a presentar creacions transgressores repletes de ‘beates’ i ‘grooves’. Com a colofó, actuaran els grups valencians “amb major projecció en l’escena nacional”: Gener o Jonhy B. Zero.
L’escenari Dj’s Corner, comptarà amb una programació ininterrompuda amb Hal 9000, Spaceman, Eduardo Guillot, Toxicosmos, TristanSmag, Paco Plaza, Depanachi o Henry Holzwarth, entre uns altres.
CUINA VEGANA I GOURMET
Al costat de la música, les noves tendències gastronòmiques estaran representades per 30 de les millors ‘food-trucks’, espais en els quals degustar cuina creativa, alimentació saludable, cuina vegana i vegetariana, producte de proximitat i creacions gourmet de qualitat.
Algunes de les propostes són els maridatges de Torres amb El Colmado de la Lola, la recepta de roba vella de la Cubañola, les mandonguilles tradicionals de Mandonga, o la mel natural i pura de Sa Mel.
L’oferta cultural es completa amb una selecció de més de 200 dissenyadors, creadors i artesans alineats amb les tendències artístiques més avançades i transgressores, que promouran valors com el consum responsable, el comerç just i el respecte al medi ambient.
A més, la Regidoria d’Ocupació i Emprenedoria de l’Ajuntament de València, a través de la Xarxa VIT Emprèn, ha seleccionat a deu startups de la ciutat per a mostrar el seu talent amb diversos stands en el festival.
BICIS I VAQUERS VINTAGE
El segon Palo Market Fest recuperarà també l’esperit dels mercats urbans amb l’exposició de bicicletes vintage restaurades de 014Cycles i els skaters o surfers més innovadors. La firma de vaquers Levi’s oferirà la possibilitat de customizar les seues peces favorites de la mà dels seus experts i de manera gratuïta amb brodats, trencats, pegats, pins o tachuelas.
Amb l’objectiu de “portar el festival més enllà de les seues fronteres físiques”, el Palo Market organitzarà al costat de l’aerolínia Vueling una exposició de cinc jóvens fotògrafs valencians –Jonathan Segade, Laura Silleras, Dani Caparrós, Emilio Chulià i Iván Sanchís–, per a “posar en valor la mirada més jove i la cerca de la bellesa d’una ciutat com València”. Tots participaran en un concurs en el qual el guanyador podrà fer-se amb 1.000 euros en viatges.