El negoci d’escurçar

  • El convidat d'aquesta setmana a l'Internauta és Miquel Bonfill, al darrere del servei Scur.cat

VilaWeb

Redacció

08.02.2015 - 06:00
Actualització: 27.07.2015 - 16:56

Ja fa anys que són al voltant nostre, presents en el dia a dia de la xarxa. Però gairebé mai no s’hi para atenció, passen inadvertits. Ens referim als serveis que permeten d’escurçar adreces d’internet massa llargues o complicades, a partir del concepte dels antics redireccionadors. Els escurçadors d’URL van néixer per resoldre dos problemes concrets a l’hora de navegar i moure’s per internet: d’una banda, per simplificar la memorització d’adreces cada vegada més complexes i quilomètriques; i, d’una altra, per evitar que, tant a l’hora d’enviar adreces de pàgines per correu electrònic com a l’hora de publicar-les a la xarxa, apareguessin trencades si hi havia un salt de línia. Des del 2006, amb tot, el panorama dels escurçadors d’URL s’ha ampliat força, gràcies a set lletres: Twitter. Els serveis que permeten d’escurçar adreces d’internet massa llargues o complicades, van néixer molt abans que no Twitter, però és evident que amb aquesta xarxa social han viscut un esclat. La batalla és ferotge, amb desenes de propostes que tenen una única funció: integrar vincles llargs a les piulades. La lluita també té una derivació en l’originalitat del nom, sovint a través del joc amb dominis genèrics o territorials d’internet. Un dels últims actors que s’hi han afegit és Scur.cat, un escurçador d’adreces impulsat per l’empresa de disseny de webs i aplicacions barcelonina Omatech. En parlem, de l’escurçador i la resta d’iniciatives de l’empresa, amb Miquel Bonfill.

· Podeu escoltar el programa en format mp3.

· També a través d’algunes ràdios locals i des de la Xarxa.

· Podeu descarregar el podcast de ‘L’internauta‘ des de VilaWeb o de l’iTunes.

· ‘L’internauta‘ també s’emet pel Punt Avui TV, cada diumenge a les tres de la tarda.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor