El Maldà torna a donar “medicina” a qui hagi deixat de creure en l’amor en un musical

  • Reposa 'Per si no ens tornem a veure' a l'agost després de deu funcions al maig

VilaWeb
Redacció
07.08.2017 - 14:05

Reposa ‘Per si no ens tornem a veure’ a l’agost després de deu funcions al maig

BARCELONA, 7 (EUROPA PRESS)

El teatre Maldà de Barcelona torna a donar “medicina per qui hagi deixat de creure en l’amor” reposant a l’agost el musical ‘Per si no ens tornem a veure’, ha afirmat el seu productor artístic, Daniel Anglès, aquest dilluns en roda de premsa.

El muntatge es va poder veure al mateix espai amb deu funcions en el mes de maig, i es podrà veure de nou des d’aquest dilluns i fins al dimecres 30 d’agost.

El musical narra la història de dos joves prínceps que no es coneixen, als qui els seus pares els diuen que els han trobat una parella, i cadascun per separat decideix escapar-se i canviar d’identitat per evitar-ho.

Sense saber que són precisament la persona de qui estan fugint, acaben trobant-se i enamorant-se, creant un joc de màscares en el qual van disfressant-se contínuament d’altres personatges i sempre acaben enamorats.

La directora de l’obra i autora del text, Alícia Serrat, considera que això és una forma de mostrar la dificultat d’amagar els orígens: “Encara que vulguis ser una altra persona, tu ets el que ets i no ho pots amagar”.

L’actor que interpreta el príncep, Edgar Martínez, ha afegit que la parella “està unida per un fil vermell, que sempre les acaba atraient”, un fil que apareix físicament en la mateixa escenografia.

No obstant això, les interpretacions són diverses, ja que fins i tot hi ha espectadors que s’han sentit identificats perquè trobaven que feia referència al fet que sempre que un s’enamora ho fa del mateix perfil de persona.

MÚSICA EN DIRECTE SENSE FILTRES

La proximitat amb el públic és un dels elements més valorats per la companyia, amb l’afegit que és un musical de petit format: “El Maldà és dels pocs teatres que permeten tenir musicals sense micròfons, sense cap filtre ni amplificador”, ha elogiat Anglès.

A més, és completament de producció pròpia, incloent tant el text com les cançons, i la música és interpretada en directe per un músic en escena (Marc Sambola), que alhora és el compositor.

“Descobreixo a la gent el que es pot fer amb una guitarra en un musical, ja que estem molt acostumats a fer-ho amb piano. Exploro com funciona i el que pot donar de si una guitarra a dues veus sense amplificador”, ha afirmat Sambola.

L’obra està escrita a mida pensant en els dos actors –Anna Lagares i Edgar Martínez– i la seva música, que ha estat editada en un CD, és inèdita però “aconsegueix que a la gent se li pegui al capdavant res més escoltar-les”, ha afirmat Anglès.

Serrat va cercar que les cançons “ajudessin a explicar la història però alhora que per si soles connectessin amb el públic, que la gent senti com si parlessin d’ells”, cosa que creu que s’aconsegueix perquè al final de l’espectacle sempre acaba el públic molt juntament amb els actors, i també entre ells.

“En mes d’agost, és ideal per a una cita romàntica. Per qui vingui, segur que acaba bé”, ha promès Anglès, encara que Sambola ha advertit que no es tracta d’una obra ‘ñoña’ sinó que més aviat mostra l’espurna de l’amor, en un vessant més enèrgic.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor