07.09.2017 - 18:46
ALACANT, 7 (EUROPA PRESS)
L’organització del ‘Low Festival’, el certamen celebrat el passat mes de juliol a Benidorm (Alacant), ha xifrat este dijous en 17 milions d’euros la repercussió econòmica, entre impacte directe i indirecte, que l’esdeveniment ha deixat en la ciutat.
En roda de premsa, el gerent de Producciones Baltimore, José Piñero, i l’alcalde de Benidorm, Toni Pérez, han xifrat en 9 milions d’euros la despesa directa realitzada en la ciutat com a conseqüència de l’edició d’enguany. A este muntant se sumaria un impacte en mitjans de comunicació valorat en 6,5 milions tan sol en els quatre mesos immediatament anteriors a l’esdeveniment. L’impacte indirecte ascendix a 8 milions d’euros si es contempla l’any sencer.
Tant Piñero com Pérez han qualificat la novena edició del ‘Low Festival’ com “de rècord” en la qual “s’ha tornat a establir un nou sostre” ja que ha superat la xifra d’assistència de l’any anterior amb 83.000 “lowers” durant els dies de concert.
Pel que fa al comportament turístic dels assistents al festival, el 23% va passar quatre o més dies a Benidorm i el 73% va pernoctar almenys tres dies.
El perfil mitjà del turista ‘lower’ és el d’un jove de 29 anys amb poder adquisitiu i alt nivell de gasto en la ciutat. Per procedències el 43% dels assistents eren alacantins enfront del 57% d’altres territoris. Principalment de la resta de la Comunitat Valenciana, Castella-la Manxa i Múrcia amb un 38%, de Madrid (27%), Catalunya (8%) i estrangers (5%).
Ara els organitzadors del festival estan ja centrats en l’organització de l’edició de l’any que vé en la qual se celebrarà el desé aniversari i que ja s’ha batejat com Big Low.