‘El litoral per al poble’ se suma al rebuig a l’ampliació de V-21 i al projecte d’accés nord al Port de València

  • La plataforma 'El litoral per al poble' ha anunciat que se suma al rebuig de l'ampliació de la V-21 i al projecte d'accés nord al Port de València, amb el que s'uneix a la petició de paralitzar estos projectes reclamada per col·lectius com 'Per l'Horta' i 'Alboraia, Horta i litoral', per les seues afeccions sobre els barris litorals de València i Alboraia i les hortes de tots dos municipis.

VilaWeb

Redacció

05.10.2017 - 14:37

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

La plataforma ‘El litoral per al poble’ ha anunciat que se suma al rebuig de l’ampliació de la V-21 i al projecte d’accés nord al Port de València, amb el que s’uneix a la petició de paralitzar estos projectes reclamada per col·lectius com ‘Per l’Horta’ i ‘Alboraia, Horta i litoral’, per les seues afeccions sobre els barris litorals de València i Alboraia i les hortes de tots dos municipis.

L’entitat ha reclamat en un comunicat una actuació “decidida” per part de la Generalitat i l’Ajuntament “en contra de tots dos projectes i favor d’una connexió amb tramvia pel litoral, incompatible amb l’accés nord planejat”.

La plataforma recorda que l’any 2011, amb motiu de l’inici de les obres de la Fase I d’Accés Nord al Port engegat per l’anterior Consell del PP, ja va manifestar públicament la seua oposició i va dur a terme una recollida de firmes en contra seua.

“Lamentem que les actuals administracions seguisquen amb els seus plans ignorant l’oposició ciutadana”, ha criticat, per a afegir que l’última fase d’ampliació a tres carrils de la V-21 “no respon una necessitat real; ningú ha demandat esta infraestructura que sorgeix d’un projecte del Ministeri de Foment, en previsió d’una demanda que la pròpia obra pretén induir”.

Al seu juí, l’ampliació de la V-21 “només es justifica per a donar accés a l’accés nord al port” i ha denunciat que tots dos projectes “impliquen injectar més trànsit a la ciutat, la qual cosa va en contra dels compromisos municipals i autonòmic amb la mobilitat sostenible, la reducció de gasos d’efecte hivernacle, la pacificació del trànsit i el descans veïnal”.

A més, lamenta que no s’observa “cap anàlisi sobre les relacions cost-benefici d’una obra tan important, incloent emissions, efecte de gasos hivernacle i tot el que suposa l’estímul de més i més ús del vehicle privat per a accedir a la ciutat, doncs ja no es tracta d’una via de pas (com podria ser el by-pass) sinó d’un accés directe al cor” de València.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor