19.07.2016 - 18:58
BARCELONA, 19 (EUROPA PRESS)
El Grec Festival de Barcelona ha pres un to hilarant amb el cabaret ‘Això no és televisió’, ambientat en una hipotètica Catalunya independent i de la mà d’El Desplume i el Cabaret Il·lògic, ha explicat el director Víctor Guerrero.
Guerrero interpreta un periodista amb un fosc passat franquista que presenta un magazín televisiu en una Catalunya independent en horari de màxima audiència, amb l’actuació també de David Cano i de Gilda Love, que als seus 91 anys segueix pujant als escenaris.
Les situacions més absurdes i les anècdotes més inversemblants se succeeixen entre la regidora del programa, el presentador i l’artista convidat, que en aquest cas és Gilda Love, i la resta de treballadors del programa que són considerats “estrangers” per procedir del sud d’Espanya, han explicat Guerrero i Cano.
“Que la gent vingui, que rigui, que fa molta falta, i el cabaret també és crítica social”, ha subratllat Guerrero, que ha donat la paraula a Gilda, qui ha explicat històries del seu passat infantil, que podria explicar en l’entrevista de l’obra.
Es tracta d’una coproducció del Grec 2016 Festival de Barcelona i l’Antic Teatre que es podrà veure entre aquest dijous i diumenge, amb la col·laboració de la Companyia Cocoteva.
Després de l’èxit obtingut per l’espectacle ‘Rhum’ l’any passat en homenatge al pallasso Monti, la mateixa companyia torna al festival amb un espectacle de riure “més punk” i que, amb el títol de ‘Rhumia’ es representarà aquesta setmana al Teatre Lliure.
“ON VIUEN ELS PALLASSOS”
En aquesta ocasió, la peça transcorre en les bambolines de ‘Rhum’, ha explicat el director, Martí Torras, que té ganes d’explicar les històries que passen darrere de la cortina, on viuen els pallassos i el seu univers: “Perquè el circ pot ser un univers, cada casa pot ser un bon circ”.
Actors i directors han reivindicat el món dels pallassos també per als adults, igual que en el cas del circ, que visitarà el festival aquest dijous amb un número ple de música, poesia i virtuosisme de la mà de ‘Circus Klezmer’, al teatre Grec.
L’obra, que s’acomiadarà als escenaris barcelonins després de 12 anys de gira internacional, està inspirada en els sons alegres de la música dels jueus del centre d’Europa i en els vius tons de les pintures de Marc Chagall.
UNIVERS ‘QUEER’ AL MERCAT
En un altre registre, la companyia Motus posarà en escena la dansa teatralitzada ‘MDLSX’ al Mercat de les Flors aquest dimecres i dijous, en què un ser androgin es pregunta sobre les barreres entre els gèneres i mostra una societat que titlla de “monstres” els qui no encaixen en una categoria.
L’obra barreja la biografia de la intèrpret Silvia Calderoni i cita textos de la pensadora feminista Judith Butler, la biòloga i filòsofa Donna Haraway i del filòsof Paul B. Preciado, amb referències a l’univers ‘queer’, ha explicat la dramaturga Daniela Nicolò.
Des d’aquest dijous i fins aquest dissabte, el Museu d’Arqueologia de Catalunya acollirà ‘Farsa’ de l’escriptor, traductor i director d’escena Albert Mestres, qui portarà a escena una tipus de “calidoscopi”, un teatre que parla sobre la facultat de les paraules, la retòrica davant de coses tan reals com el dolor.
Toni Guillemat, Anja Novak i Quimet Pla protagonitzen aquest espectacle en què l’actriu eslovena aparenta ser sordmuda, però protagonitza un “gran monòleg” que podria revelar una clara voluntat de deixar de parlar, més enllà d’una incapacitat física.
Com l’any passat, tindrà lloc aquest any també el Festival de Dramatúrgia sobre la Crisi PIIGS, en què es troben dramaturgs, directors d’escena, actors i creadors en general per reflexionar i debatre sobre la crisi a Europa, al territori, al barri i a cada casa.