04.09.2015 - 17:03
|
Actualització: 07.09.2015 - 13:37
El ple del Consell ha aprovat el decret pel qual es modifiquen decrets de l’anterior govern sobre el currículum i desenvolupament de l’ordenació general de l’Educació Primària, Secundària i Batxillerat al País Valencià. Segons que ha explicat la vice-presidenta i portaveu, Mónica Oltra, la modificació es fa consensuada amb la comunitat educativa i per ‘pal·liar els efectes duals i segregadors’ de la LOMCE. En la seva opinió, aquesta és una llei ‘que intenta que els alumnes no tinguin la igualtat d’oportunitats en funció del seu origen familiar’. Oltra ha dit que el seu govern ‘ha anat al límit per aplicar una norma que no compartim i derogaríem demà mateix si poguéssim’.
Segons que ha explicat el govern valencià a través d’una nota de premsa, la normativa és efectiva per al curs 2015-2016, tant en els centres docents públics com concertats.
Les modificacions responen a la necessitat de millorar la qualitat de l’ensenyament, dotant als centres d’una major flexibilitat horària en Primària, atenent als principis d’una educació comuna i d’atenció a la diversitat de l’alumnat en Secundària i reforçant les matèries troncals en primer de Batxillerat.
Entre les mesures adoptades destaca que els centres educatius d’Infantil i Primària podran ampliar les hores lectives de 45 a 60 minuts. A més, es flexibilitza la coordinació docent per recuperar una millor comunicació entre el professorat.
Per combatre el fracàs escolar d’alumnat amb dificultat d’aprenentatge, s’assegura la continuïtat dels programes de millora de l’aprenentatge i el rendiment (PEMAR) de tercer a quart de l’ESO, amb mesures d’atenció a la diversitat per facilitar l’èxit escolar i l’obtenció del títol de Graduat en ESO a la totalitat de l’alumnat, establint programes específics en quart curs d’ESO, i com a mesura extraordinària, programes específics destinats a alumnes amb dificultats d’adaptació al medi escolar i entorn educatiu, amb risc d’exclusió social i conductes disruptives.
Així mateix, el decret amplia l’horari de les assignatures troncals optatives de primer de Batxillerat per garantir una millor base de coneixement d’àrees fonamentals que permeti una millor preparació per a l’accés de l’alumnat a l’educació superior. S’incrementa una hora lectiva, de 3 a 4 setmanals en aquestes assignatures.