13.08.2018 - 08:00
|
Actualització: 13.08.2018 - 10:45
La Generalitat serà ‘implacable’ en la tramitació de les sancions que es puguin derivar de les queixes rebudes a l’Agència Catalana de Consum arran dels episodis reiterats de cancel·lacions i retards de l’aerolínia Vueling, que mou el 40% dels passatgers a l’aeroport del Prat. Paral·lelament, el govern ‘pressionarà’ el ministeri de Foment espanyol perquè cerqui una solució, conjuntament amb els altres estats, a la ‘saturació de l’espai aeri europeu’, ha dit la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, en una entrevista a l’ACN. El president de la Generalitat, Quim Torra, Chacón, i el secretari d’Infrastructures i Mobilitat, Isidre Gavín, van reunir-se la setmana passada amb el president de Vueling, Javier Sánchez-Prieto, per ‘escoltar la companyia’ i traslladar-li els planys dels usuaris.
La consellera ha explicat que, més enllà de focalitzar-se en els ‘símptomes’ –els retards i les cancel·lacions de vols–, cal fixar-se en les ‘causes’, això és –segons que va explicar la companyia al govern durant la reunió– per la saturació de l’espai aeri a Europa. Amb això ‘no pretenc minimitzar la responsabilitat de Vueling, que n’ha de tenir, com qualsevol empresa que es dedica a oferir serveis a clients’, ha volgut deixar clar.
Sobre si s’imposaran sancions a l’aerolínia, Chacón ha estat taxativa: ‘Les que corresponguin d’acord amb els expedients de Consum, com a qualsevol altra empresa, només faltaria’.