28.08.2016 - 11:59
BARCELONA, 28 (EUROPA PRESS)
La Conselleria d’Ensenyament de la Generalitat “segueix treballant” en el decret sobre l’avaluació als professors com un dels aspectes a desplegar de la Llei d’Educació de Catalunya (LEC).
En una entrevista d’Europa Press, el secretari de Polítiques Educatives, Antoni Llobet, ha afirmat que la voluntat del decret –per al qual no hi ha data i del qual el departament n’ha anunciat la preparació al maig– no és una “fiscalització” de la tasca docent, sinó buscar una millora del sistema educatiu.
Ha sostingut que l’orientaran per posar eines al servei de les necessitats de la tasca docent, i ha remarcat que no hi ha sistema públic que “no tingui en compte un procediment per avaluar-se a si mateix”, per la qual cosa aquestes normatives d’avaluació busquen millorar el sistema.
Llobet ha explicat que, malgrat que ja existeixen normatives d’aquesta temàtica a l’àmbit universitari, s’ha de buscar un model d’avaluació propi orientat a la casuística concreta que gestiona la Conselleria d’Ensenyament.
Respecte a la LEC, ha sostingut que continua “en plena producció” el seu desplegament i aplica els preceptes desenvolupats en normatives ja aprovades com la d’autonomia de centres, la provisió de llocs de treball o els decrets de currículum de primària i Secundària.
Ha remarcat l’aprovació recent de l’ordre d’avaluació de primària, que s’ha de desplegar, i ha assegurat que s’està preparant la de Secundària, que preveu que s’aprovi durant el pròxim curs.
INCLUSIVA
Alhora, ha subratllat que està “molt avançat i molt treballat” el decret de l’escola inclusiva, i que també es vol desplegar normativament com han de ser els centres que ofereixen noves oportunitats a alumnat que podria quedar no atès o veure truncada la seva etapa formativa.
Ha assegurat que en el decret de l’escola inclusiva és “molt positiu” el que s’està fent en paral·lel a la creació de la normativa amb l’elaboració d’un mapa de recursos.
Llobet ha remarcat que és important el mapa per saber de què es disposa i que caldria tenir per disposar dels recursos que pertoquen a cada zona de Catalunya.
INFORME DE FUTUR
Després que la consellera d’Ensenyament, Meritxell Ruiz, hagi encarregat al Consell Escolar un debat i informe sobre el futur de l’educació a Catalunya, Llobet ha considerat que té sentit fer una reflexió profunda del sistema en qualsevol cas, però “més en el camí que està fent el país en la creació d’un nou estat” que disposaria de totes les competències i instruments educatius.
Llobet ha assegurat que aquesta reflexió profunda haurà de tenir en compte l’alumnat, els sistemes d’aprenentatge, el professorat, els centres i la pròpia arquitectura del sistema, i ha recordat que si Catalunya es converteix en un Estat disposarà d’una llei amb tots els elements educatius.
Ha assegurat que partint de la LEC, la Generalitat aposta per reflexionar sobre com ha de ser el sistema educatiu “més enllà dels elements que competencialment no li toquen i que ha de preveure com vol que siguin quan li toquin”.