17.05.2017 - 14:43
BARCELONA, 17 (EUROPA PRESS)
La Generalitat està analitzant si sol·licita al Banc Europeu d’Inversions (BEI) un préstec de 740 milions d’euros per acabar el tram central de l’L9 del Metro de Barcelona, entre Zona Universitària i la Sagrera, ha informat a Europa Press el banc de la UE, que també està en fase d’avaluació de la sol·licitud.
El Govern català calcula que falten uns 1.150 milions per acabar el tram central i hauria de sufragar la resta de la infraestructura amb càrrec als Pressupostos de la Generalitat mentre durin les obres, segons publica aquest dimecres ‘Expansión’.
Fonts de la Conselleria de Territori han explicat a Europa Press que aquesta és “una de les vies” per finançar la part que falta d’aquesta infraestructura, d’uns 50 quilòmetres de longitud.
FINANÇAMENT
Els Pressupostos de la Generalitat per al 2017 destinen una partida de 348 milions d’euros per a l’L9 del Metro, dels quals 239 milions són per pagar concessions, els denominats pagaments diferits que tenen hipotecades els comptes de la Conselleria de Territori i Sostenibilitat.
Els 109 milions restants són aportacions de capital i, d’aquesta xifra, un total de 48,5 milions es destinaran a pagar obres, mentre que la resta és per amortitzar el deute.
La Generalitat està centrada actualment a continuar els treballs de l’L9/L10 del Metro cap a la Zona Franca, és a dir, el branc sud de l’L9 que ha de connectar el Gornal amb el Polígon Pratenc de la Zona Franca (L10), unes obres que es preveuen culminar el 2017.
En concret, el Govern català està treballant amb l’Ajuntament de Barcelona en un acord de finançament per a aquest tram, i es preveu que el consistori financi dos de les deu estacions previstes inicialment.
Al febrer es va inaugurar el tram de l’L9 comprès entre l’Aeroport i Zona Universitària, i estan també en servei els trams entre la Sagrera i Can Zam, a Santa Coloma de Gramenet (L9), i la Sagrera i Gorg (L10), a Badalona.