09.05.2017 - 16:46
MADRID, 9 (EUROPA PRESS)
El secretari d’Estat per a les Administracions Territorials, Roberto Bermúdez de Castro, ha presidit aquest dimarts la reunió del Consell de les Llengües Oficials en l’Administració General de l’Estat, creat el 2007, amb l’objectiu de garantir els drets lingüístics dels ciutadans en l’administració.
El Consell ha encarregat a l’Oficina per a les Llengües Oficials en l’Administració General de l’Estat que elabori un informe sobre el grau de compliment de l’ús de les llengües cooficials en l’Administració General de l’Estat i els seus organismes adscrits o vinculats, que serà presentat en la pròxima reunió del Consell.
Aquest òrgan coordina els diferents departaments ministerials en relació amb l’ús de les llengües oficials de les comunitats autònomes i el seu objectiu és, segons apunta el Govern espanyol, aconseguir “el millor compliment de les exigències derivades de l’existència de diverses llengües oficials i l’atenció, en aquesta matèria, als drets dels ciutadans”.
Bermúdez de Castro ha expressat als representants dels departaments ministerials la voluntat del Govern espanyol d’impulsar el funcionament d’aquest òrgan, ara adscrit al costat de l’Oficina per a les Llengües Oficials a la Secretaria d’Estat per a les Administracions Territorials, que no es reunia des del 2010.
La reunió d’avui marca –ha afirmat el secretari d’Estat– l’inici d’una nova etapa d’impuls al Consell de Llengües Oficials, per “millorar i garantir” l’exercici dels drets lingüístics dels ciutadans en la seva relació amb l’Administració General de l’Estat.
Així, el Consell ha establert “completar i aconseguir la plena accessibilitat en llengües cooficials” de les pàgines web dels departaments ministerials i organismes públics de l’Administració General de l’Estat.
També ha fixat com a objectiu l’elaboració i presentació l’1 d’agost del 5è Informe, que correspon al període 2014-2016, sobre compliment de la Carta Europea de Llengües regionals i/o Minoritàries del Consell d’Europa.