19.12.2023 - 14:47
|
Actualització: 19.12.2023 - 17:47
El consell de ministres espanyol ha aprovat finalment la polèmica ampliació del port de València, malgrat que Sumar i Compromís s’hi han oposat públicament. El govern espanyol destinarà 656,7 milions d’euros (xifra sense IVA) a una operació total publicoprivada de més de 1.600 milions d’euros. Construiran una terminal de 5 milions de TEU de capacitat, que amplien els 7,5 milions de TEU que ja té el Port de València ara mateix. La terminal estarà electrificada amb energia al 100% renovable i tindrà una àrea de dipòsit automàtic i una terminal ferroviària adjacent de sis vies de 1.000 metres de longitud, la més grossa de tot el país.
L’Autoritat Portuària de València s’encarregarà de construir la infrastructura bàsica, mentre que la companyia Terminal Investment Limited (TIL), del grup MSC, construirà i explotarà les instal·lacions. L’entitat ha convocat d’urgència aquest divendres un consell d’administració extraordinari per a tramitar la licitació de la nova terminal.
“Avui podem dir que és un dia històric per a aquesta Autoritat Portuària. Així que permeten-me anunciar-los que convocarem una sessió extraordinària del consell d’administració de l’APV, telemàtic i amb un únic punt en l’ordre del dia: poder començar el procediment de licitació de la nova terminal, que és la primera de les potes que hem de posar en marxa per a poder continuar amb la resta de tramitació administrativa que el projecte requereix, seguint tota la legislació vigent”, ha dit Mar Chao, presidenta de l’APV.
L’ampliació del Port de València ha estat molt qüestionada per l’impacte que tindria en les platges del sud de València, que fa ben poc van haver de ser regenerades precisament per l’impacte que té l’actual port. A més, ara com ara, l’ampliació es troba en tres processos judicials diferents.
La nova terminal de contenidors tindrà una superfície de 137 hectàrees i 1.970 metres de línia d’atracament.