30.05.2017 - 16:52
|
Actualització: 30.05.2017 - 17:18
La vice-presidenta del govern espanyol, Soraya Sáenz de Santamaría, ha anunciat un nou ‘Pla de Modernització de l’Administració Perifèrica de l’Estat’ que es desplegarà en cinc anys i que té com a objectiu millorar i enfortir la presència de l’estat espanyol a cada territori i la qualitat dels serveis públics que hi presta. Segons la vice-presidenta espanyola, gràcies a aquest pla, els ciutadans percebran les delegacions del govern espanyol a les comunitats autònomes com a administracions més accessibles i pròximes, i podran atendre els problemes i necessitats dels ciutadans per a presentar-los un servei de competencia de l’estat espanyol.
Els pressupostos de l’estat espanyol per al 2017 destinen 260 milions d’euros a les delegacions del govern espanyol a les comunitats autònomes. En total disposa de 299 immobles i 52 oficines d’estrangeria.
El pla ha estat anunciat en el marc del debat de pressupostos que té lloc al congrés espanyol. Segons Sáenz de Santamaría l’objectiu del seu govern aquesta legislatura és reforçar la tasca i el paper de l’administració perifèrica de l’estat espanyol com a element essencial de coordinació política i administrativa entre el govern espanyol i els autonòmics, i com a reforç a algunes de les polítiques més importants del país que exigeixen el treball conjunt de tots.
El pla es desplegarà en tres eixos: ‘l’impuls de la transformació digital de l’administració perifèrica de l’estat espanyol, la modernització de la imatge de l’administració perifèrica percebuda pels ciutadans i la racionalització i millora dels recursos materials’. Segons la vicepresidenta “a la pràctica” es tracta “d’acostar l’administració al ciutadà sense que senti diferències per la raó de la població on radica en cada cas.’