09.06.2017 - 14:20
“S’ha d’aprendre amb les tecnologies”, diu Ruiz
BARCELONA, 9 (EUROPA PRESS)
La consellera d’Ensenyament de la Generalitat, Meritxell Ruiz, s’ha reunit aquest divendres amb un grup d’experts de països europeus destacats en polítiques educatives digitals per compartir experiències i estratègies de millora.
Els participants en la jornada han analitzat quines són les polítiques educatives que tenen com element central la competència digital, i la visió dels diferents sistemes educatius del paper de les tecnologies.
Ruiz ha explicat a Europa Press que es tracta d’una jornada per “aprendre i compartir estratègies” en l’àmbit digital, recordant que Catalunya ha iniciat recentment el desplegament de les competències bàsiques.
La consellera ha sostingut que la competència digital no ha d’estar en una matèria concreta sinó de forma transversal, remarcant que “no s’ha d’aprendre la tecnologia, sinó aprendre amb les tecnologies”.
Meritxell Ruiz ha remarcat que la competència tecnològica ja s’està introduint en Infantil i Primària, i que tan important és que ho facin els alumnes com els docents, que l’estan assumint a diferents ritmes i depenent del projecte de centre.
En el seu discurs davant els experts, ha considerat que la tecnologia és clau per a la transformació i millora de l’educació, i que els sistemes escolars necessiten entorns d’aprenentatge amb “mètodes d’ensenyament del segle XXI”.
Ruiz ha afirmat que el seminari vol veure què es fa fora de Catalunya, ja que la tecnologia digital està canviant les aules i moltes escoles ja l’han adoptat: “Queda un llarg camí per recórrer per assegurar que tots els centres escolars estiguin plenament preparats per al futur de la tecnologia”.
Un dels participants en la trobada ha estat el professor de la Universitat de Ciències Aplicades de Diaconia, Olli Vesterinen, que va treballar per al desenvolupament de la digitalització a les escoles finlandeses, qui ha explicat que la competència digital s’ha començat a introduir en l’etapa anterior a l’obligatòria, de 0 a 5 anys.
Ha explicat a Europa Press que en aquest període de ‘kindergarten’ la competència es fa a través de jocs, documentació i activitats per compartir, i que posteriorment ja en les etapes obligatòries –dels 6 als 15 anys– s’implementa d’una forma integradora a les classes.