21.09.2017 - 14:50
BARCELONA, 21 (EUROPA PRESS)
La Conselleria d’Empresa i Coneixement de la Generalitat, a través de l’Agència Catalana de Consum, ha enviat a Ryanair un requeriment informatiu després dels centenars de cancel·lacions de vols amb afectació a Catalunya a causa d’una mala planificació de les vacances dels pilots.
Amb aquest requeriment, el Govern vol assegurar-se que l’aerolínia irlandesa compleix les seves obligacions amb els clients i garanteix els drets dels afectats per les cancel·lacions, ha informat la Conselleria en un comunicat aquest dijous.
Ara Ryanair disposa d’un termini de cinc dies hàbils des de l’endemà a la data de notificació del requeriment per contestar a la Generalitat.
En concret, el requeriment exigeix informació des del 18 de setembre i fins al 31 d’octubre sobre el nombre total de vols cancel·lats amb sortida i arribada a aeroports de Catalunya, el nombre total de passatgers afectats i l’import dels bitllets facturats per a cadascun dels vols afectats per les cancel·lacions.
També demana a l’aerolínia que identifiqui els mitjans d’atenció i informació als consumidors quant a les incidències que afecten el funcionament normal de les relacions de consum i de les vies de reclamació administrativa per part dels passatgers afectats, així com el nombre total de reclamacions d’usuaris rebudes i el seu estat de tramitació.