09.05.2017 - 16:52
MADRID, 9 (EUROPA PRESS)
El secretari d’Estat per a les Administracions Territorials, Roberto Bermúdez de Castro, ha presidit este dimarts la reunió del Consell de les Llengües Oficials en l’Administració General de l’Estat, creat en 2007, amb l’objectiu de garantir els drets lingüístics dels ciutadans en l’administració.
El Consell ha encarregat a l’Oficina per a les Llengües Oficials en l’Administració General de l’Estat que elabore un informe sobre el grau de compliment de l’ús de les llengües cooficials en l’Administració General de l’Estat i els seus organismes adscrits o vinculats, que serà presentat en la pròxima reunió del Consell.
Este òrgan coordina els diferents departaments ministerials en relació amb l’ús de les llengües oficials de les comunitats autònomes i el seu objectiu és, segons apunta el Govern, aconseguir “el millor compliment de les exigències derivades de l’existència de diverses llengües oficials i l’atenció, en esta matèria, als drets dels ciutadans”.
Bermúdez de Castro ha expressat als representants dels departaments ministerials la voluntat del Govern d’impulsar el funcionament d’este òrgan, ara adscrit al costat de l’Oficina per a les Llengües Oficials a la Secretaria d’Estat per a les Administracions Territorials, que no es reunia des de 2010.
La reunió de hui marca -ha afirmat el secretari d’Estat- l’inici d’una nova etapa d’impuls al Consell de Llengües Oficials, per a “millorar i garantir” l’exercici dels drets lingüístics dels ciutadans en la seua relació amb l’Administració General de l’Estat.
Així, el Consell ha establit “completar i aconseguir la plena accessibilitat en llengües cooficials” de les pàgines web dels departaments ministerials i organismes públics de l’Administració General de l’Estat.
També ha fixat com a objectiu l’elaboració i presentació l’1 d’agost del 5é Informe, que correspon al període 2014-2016, sobre compliment de la Carta Europea de Llengües regionals i/o Minoritàries del Consell d’Europa.