02.08.2016 - 17:57
BARCELONA, 2 (EUROPA PRESS)
El Govern català ha aprovat destinar 11,4 milions d’euros al servei d’atenció i gestió del telèfon 112 per garantir el personal necessari per mantenir el servei d’atenció a les trucades de qui necessiti la presència urgent de la Policia, bombers, emergències mèdiques, protecció civil o agents rurals.
El Telèfon 112 d’Emergències de Catalunya, que depèn de la Conselleria d’Interior, atén una mitjana diària de 7.000 trucades, que en situacions concretes –fenòmens meteorològics, accidents químics, errors tecnològics, revetlla de Sant Joan, etc.– poden superar les 10.000 comunicacions, ha informat aquest dimarts la Generalitat.
Segons el Govern català, amb aquest pressupost –per a dos anys– el 112 podrà garantir el funcionament òptim del servei amb una cobertura de 24 hores al dia i cada dia de l’any, que es gestiona des de dues sales: una situada a la Zona Franca de Barcelona i una altra a l’edifici Cat112 de Reus (Tarragona).
La intenció és que els propers anys també es reforci la gestió de les trucades en diferents idiomes en els quals ja s’atén: català, castellà, anglès, francès i alemany.
D’altra banda, el Consell Executiu del Govern català ha ratificat l’acord perquè la Generalitat deixi de formar part del Consorci per a la Gestió de Residus Municipals a les comarques del Pallars Sobirà i Alta Ribagorça, del qual formaven part l’Agència de Residus de Catalunya, els tres consells comarcals i l’Ajuntament de Tremp (Lleida).