17.01.2018 - 14:58
El director general d’Obres Públiques, Transport i Mobilitat de la Generalitat, Carlos Domingo, ha dit aquest dimecres que l’anunci efectuat pel Ministeri de Foment de la posada en marxa de la línia d’AVE entre Castelló i Madrid la pròxima setmana ‘arriba tard i malament després de molts incompliments i de perjudicar el servei de Rodalia’.
En declaracions enviades als mitjans, Domingo ha dit que aquesta línia ‘ha estat la mostra més evident de la manca d’interès i d’improvisació del govern espanyol al País Valencià’. El director general d’Obres Públiques del govern ha afegit que ‘és una bona notícia que arriba lamentablement després d’onze anys de retards, de decisions equivocades i una gran improvisació que ha perjudicat els valencians i els usuaris que diàriament utilitzen el servei de Rodalia’.
Davant tot això, Domingo ha assenyalat que és el moment que el Ministeri de Foment ‘comenci a fer les coses bé i a mostrar un major compromís amb el nostre territori, amb inversions reals que es plasmen en els pressupostos i es facin realitat’ i ha advertit que des de la Generalitat ‘estarem vigilants perquè no segueixin venent promeses incomplertes i s’acabi la discriminació inversora del govern espanyol’.
Perjudici al servei de Rodalies
En aquest sentit, Domingo ha dit que, durant la construcció del tercer fil els usuaris han patit ‘la falta d’informació i d’interès del govern espanyol davant els innombrables retards i cancel•lacions que patia el servei durant tot aquest temps i, a més, una vegada finalitzades les obres els temps de trajecte s’han incrementat notablement amb el perjudici que això suposa’.
En la seva opinió, ‘la instal•lació del tercer fil va ser una greu equivocació perquè si s’hagués optat per la duplicació de les vies entre Castelló i València des del primer moment tots aquests problemes no s’hagueren produït’. No obstant això, ha advertit que el Ministeri de Foment espanyol segueix amb la intenció d’instal•lar un nou tercer fil a la segona via ‘el que provocarà de nou un alt risc de patir incidents’. A més, ha advertit que l’AVE tampoc ‘ha guanyat molt respecte als anteriors Alvia perquè han de circular pràcticament com els trens de Rodalia en aquest tram’.
Finalment, ha afegit que, per al Corredor Mediterrani, l’arribada de l’AVE Madrid-Castelló ‘no aporta cap progrés perquè el coll d’ampolla es troba en el tram Tarragona-Castelló, les obres no s’han iniciat i les mercaderies entre el País Valencià i la frontera no puguin circular. l’altre coll d’ampolla és el tram entre Alacant i València que impedeix tenir serveis d’AVE entre les tres capitals valencianes Alacant-Elx, València i Castelló’.