El Govern creu que Aena ha deixat escapar un “temps d’or” en el conflicte d’Eulen

  • Critica la "càrrega ideològica" amb què l'Ajuntament de Barcelona gestiona el turisme

VilaWeb
Redacció
04.08.2017 - 13:09

Critica la “càrrega ideològica” amb què l’Ajuntament de Barcelona gestiona el turisme

BARCELONA, 4 (EUROPA PRESS)

El director general de Turisme de la Generalitat, Octavi Bono, ha retret a Aena haver deixat escapar un “temps d’or” en el conflicte laboral d’Eulen a l’Aeroport de Barcelona, i ha lamentat que en aquestes dues setmanes s’hagi enquistat el problema.

En una entrevista a Tv3 recollida per Europa Press, Bono ha sostingut que “no fent res, les coses no es resolen”, i ha ressaltat la importància que cada part exerceixi la seva responsabilitat, la qual cosa, al seu judici, no ha fet Aena fins aquest divendres, que s’ha avingut a asseure’s amb els treballadors i la direcció d’Eulen.

“L’important és l’exercici de responsabilitat que cadascú faci. Fins avui no ha passat, i hem perdut un temps d’or per orientar les coses”, ha lamentat, i s’ha mostrat sorprès que fins ara Aena hagi deixat la solució del problema només en mans de l’empresa subcontractada.

En ser preguntat per les reivindicacions dels treballadors de millorar els salaris i les condicions laborals, ha considerat: “Un pot propiciar un concurs amb unes condicions de preu molt ajustades pensant que des de la perspectiva de la gestió és el més adequat, i després trobar-se amb un problema com el que tenim ara”.

Segons Bono, Aena hauria de vetllar perquè el servei es dugui a terme de manera adequada, atenint els estàndards de qualitat, ja que ha recordat que l’operador aeroportuari cobra una part de les tarifes que els usuaris paguen en el seu bitllet per garantir la seguretat.

GESTIÓ DEL TURISME A BARCELONA

Sobre les activitats de protesta pel turisme a Barcelona, com l’atac a un autobús turístic per part d’Arran, Bono ha afirmat que la percepció del turisme per part dels ciutadans ha canviat radicalment en els darrers dos o tres anys.

“Fa dos anys i mig o tres anys, la manera amb la qual s’estava interpretant aquest sector d’activitat era molt diferent”, ha manifestat, la qual cosa ha atribuït a la gestió del turisme per part de l’Ajuntament de Barcelona.

“Hi ha coses que s’han gestionat malament, hi ha hagut una certa intencionalitat i una certa càrrega ideològica en la gestió”, ha retret, i ha assegurat que fins fa poc temps, els turistes i els ciutadans convivien en harmonia.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor