28.06.2016 - 18:06
TERRASSA (BARCELONA), 28 (EUROPA PRESS)
La Conselleria de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat ha reclamat que sigui des de Catalunya, amb l’elaboració d’un estudi propi, des d’on es resolgui la mobilitat entre el Vallès Oriental i Occidental abans de licitar les obres de la B-40 –conegut com a quart cinturó–.
En un comunicat, el Govern català ha demanat que sigui des del territori que es determini quines actuacions portar a terme, arran de la licitació per part del Ministeri de Foment de l’estudi informatiu d’aquesta via entre Terrassa i Granollers per definir i comparar les diferents alternatives de traçat, de connexió i d’explotació per al tram de l’autovia considerat.
La Generalitat ha qualificat de “capital” la feina conjunta amb els ens territorials per determinar aquesta estratègia abans de considerar un traçat de la B-40 i ha apuntat que l’estudi recollirà quin paper han de jugar les diverses vies de comunicació al Vallès, tant viàries com ferroviàries.
Alhora, la Conselleria ha titllat d'”urgent” que les obres en marxa d’aquesta infraestructura en el tram entre Abrera i Terrassa s’acabin el 2017, quan la previsió és que sigui el 2019.
En aquest sentit, ha recordat que un estudi elaborat per l’Institut Cerdà, per encàrrec de la Diputació de Barcelona i la patronal Cecot, calcula que amb aquesta actuació “l’estalvi intern de les empreses seria de sis milions d’euros anuals i en l’àmbit de la mobilitat de 24”, mentre que en termes de sostenibilitat seria de 6.700 tones de CO2 i l’impacte macroeconòmic s’ha xifrat en 252 milions.