El Govern català es reunirà setmanalment amb Vueling per seguir incidències i mesures

  • L'aerolínia ha reforçat els seus serveis tot i que no ha especificat quan podrà operar amb normalitat

VilaWeb
Redacció
04.07.2016 - 19:35

L’aerolínia ha reforçat els seus serveis tot i que no ha especificat quan podrà operar amb normalitat

BARCELONA, 4 (EUROPA PRESS)

El Govern català ha creat una comissió de seguiment, per la qual cosa es reunirà setmanalment i a partir de la setmana que ve amb representants de Vueling per fer balanç de si segueixen els retards i les cancel·lacions en els seus vols i quines mesures s’estan adoptant per minimitzar el seu impacte.

Així ho han anunciat els consellers d’Empresa, Jordi Baiget, i de Territori, Josep Rull, després d’una reunió amb l’aerolínia que ha durat una hora i en què també hi han estat presents el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, i la directora de l’Agència Catalana de Consum, Montserrat Ribera.

Per part de Vueling hi han assistit el director comercial, David Garcia, i el d’Estratègia, Fernando Estrada, a més de Silvia Estivill, directora de Relacions Institucionals de l’aerolínia.

Segons han dit els dos consellers, l’aerolínia no ha especificat quan podrà recuperar la normalitat en la seva operativa, si bé ha indicat que ja ha reforçat el servei d’atenció al client amb 130 nous treballadors per millorar la resposta als usuaris davant dels retards i cancel·lacions registrats als últims dies.

També ha explicat que ha llogat sis avions, contractat 34 pilots, augmentat un 40% el personal de l’oficina de vendes i també el temps d’escala, que passa de 35 a 45 minuts, per guanyar més marge.

Rull ha assegurat que la Generalitat serà “implacable” en la defensa dels drets dels ciutadans, i ha demanat a Vueling que inverteixi més en la flota i plantilla per garantir la seva operativa, i també més suport a l’IAG, el grup d’empreses en què s’integra Vueling.

A més, la Generalitat ha exigit a l’aerolínia, que representa el 40% de les operacions que s’efectuen a l’Aeroport de Barcelona, que si ha d’anul·lar vols, ho faci amb la màxima antelació possible per no perjudicar més el passatger.

“Si això passa en una primera petita operació sortida a començament de juliol… estem preocupats pel què passarà entre el 15 de juliol i el 15 d’agost”, ha lamentat Rull, que ha dit que per aquesta raó la primera reunió de la comissió de seguiment es produirà la setmana que ve.

PROBLEMA DE PLANIFICACIÓ

Precisament aquest dimarts hi ha convocada una nova vaga de controladors a França, si bé Rull ha criticat que Vueling estengui als seus usuaris una afectació superior que la resta d’aerolínies que operen al Prat: “No ens fa la sensació que sigui una cosa conjuntural d’una vaga, sinó que hi ha un problema de planificació”.

Des de la Conselleria de Territori s’ha demanat informació a les autoritats de l’Aeroport de Barcelona i a AENA per conèixer la situació en la qual es troben els usuaris i com està afectant l’operativitat de les instal·lacions, mentre que l’Agència Catalana de Consum ha cursat dos requeriments a Vueling i un a AENA, el 28 de juny i l’1 de juliol.

Baiget ha recordat que l’Agència Catalana de Consum està atenent totes les reclamacions –ha instal·lat dos punts d’informació a l’Aeroport de Barcelona– i no descarta sancions: “Ens agradaria tenir plenes competències en gestió aeroportuària, però només en tenim en protecció al consumidor”.

MODEL CENTRALISTA

En aquest sentit, Rull ha criticat que “el model de gestió aeroportuari centralista aboca l’Aeroport de Barcelona a ser un aeroport operat per companyies de baix cost”, i ha apostat per revertir aquesta situació perquè el Prat atregui els millors operadors, i alhora ha recriminat a la ministra de Foment en funcions, Ana Pastor, que no hagi actuat preventivament abans que es produïssin les cancel·lacions i els retards.

En paral·lel a aquesta reunió, a les 16.00 hores d’aquest mateix dilluns s’ha convocat una altra trobada a Madrid, a la qual hi ha assistit el president de Vueling, Javier Sánchez-Prieto, ja que l’Agència Estatal de Seguretat Aèria (Aesa), dependent del Ministeri de Foment, ha obert un expedient a Vueling per aclarir l’origen dels problemes d’operació dels últims dies.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor