05.07.2016 - 18:37
BARCELONA, 5 (EUROPA PRESS)
El Govern català ha aprovat aquest dimarts al Consell Executiu l’ordre que determina el procediment, els documents i requisits formals del procés d’avaluació en l’educació Primària, amb l’objectiu d’adequar-la a les competències bàsiques desplegades en el decret de currículum del 2015.
L’ordre dóna resposta a com han d’avaluar-se les competències, relacionant-se amb els continguts, d’acord amb els objectius de la Unió Europea per al 2020, que insten a desenvolupar i comprovar l’ús competent del coneixement sobre la realitat, amb un desplegament que la Conselleria d’Ensenyament va començar el 2013 a Primària i Secundària.
L’avaluació de l’aprenentatge serà contínua i global, amb observació sistemàtica de l’abast dels objectius educatius i una visió global al llarg de l’etapa.
L’ordre estipula que els alumnes coneguin prèviament els objectius i criteris d’avaluació de les activitats que realitzin, i que rebin un entorn qualitatiu dels resultats obtinguts que afavoreixin l’autoregulació de l’aprenentatge, a més d’incorporar mecanismes d'”autoavaluació, coevaluació i heteroevaluació”.
La nomenclatura estableix quatre nivells per avaluar l’abast de les competències: abast excel·lent (AE), abast notable (AN), abast satisfactori (AS) o no-abast (NA); i la qualificació concretarà també cada dimensió, amb informació qualitativa del procés de cada alumne.
Estableix una prova d’avaluació diagnòstica durant l’etapa, en el tercer curs, i una avaluació externa de sisè de Primària, i cap de les dues determinarà l’expedient acadèmic dels alumnes.