12.07.2016 - 15:00
|
Actualització: 13.07.2016 - 16:55
PALMA DE MALLORCA, 12 (EUROPA PRESS)
El conseller de Territori, Energia i Mobilitat del Govern Balear, Marc Pons, ha anunciat aquest dimarts que han iniciat un expedient sancionador contra Vueling pels retards i cancel·lacions que la companyia ha registrat durant el primer cap de setmana de juliol.
En una roda de premsa feta després de mantenir una reunió amb la companyia aèria, Pons ha assegurat que el deure de l’Executiu és donar suport als passatgers: “El Govern de les Illes Balears ha d’actuar en defensa dels consumidors i hem comunicat a Vueling l’obertura d’un expedient sancionador amb la finalitat de compensar i valorar de manera econòmica aquests prejudicis”.
De moment, l’expedient es troba en una fase molt inicial, per la qual cosa Pons afirma desconèixer dades importants, com el nombre de passatgers afectats o la quantia de la possible sanció.
MILLORES EN EL SERVEI
Per la seva banda, Vueling ha destacat que per a aquesta temporada d’estiu tindrà vuit avions de reserva per a les possibles incidències que podrien tenir lloc, una xifra superior a la registrada anys anteriors.
Alhora, han destacat que han fet reforços en personal, amb noves contractacions en atenció al client, també per exercir tasques de terra i, a més, incorporar més pilots a la plantilla.
Pons considera que aquest paquet de mesures “fan pensar que hi ha voluntat de corregir els perjudicis i errors comesos fins ara”, si bé no són una “garantia” i ja s’anirà veient “vol per vol” si es compleix el que s’ha promès.
El conseller, que no ha garantit la connexió entre illes pels problemes que ha tingut la companyia durant aquest mes, s’ha compromès a “fer un seguiment específic de la tasca de Vueling” per saber cada dia si hi ha retards o no.
En aquest sentit, Pons observa un “canvi de tendència” arran de la informació sobre Vueling que ha rebut la Conselleria en els últims dies, però considera que “aquesta tendència s’haurà de consolidar” perquè hi hagi “normalitat en el funcionament”.
Per la seva banda, el director general de consum, Francesc Dalmau, ha informat que, des del gener fins al juny del 2016, s’han registrat una mitjana de 12 reclamacions al mes sobre Vueling, sobretot durant els mesos d’abril, juny i juliol.