19.09.2017 - 18:08
BARCELONA, 19 (EUROPA PRESS)
El Govern ha aprovat el nou reglament de l’impost sobre estades en establiments turístics (conegut com a taxa turística) que es va aprovar en el Parlament el 28 de març, amb l’objectiu d'”actualitzar-ho per donar resposta als canvis que s’han produït durant els últims temps en el sector turístic”, ha informat la Generalitat en un comunicat.
El nou reglament incorpora la figura de l”assistent en la recaptació’ per a les empreses o operadors de plataformes tecnològiques que fan d’intermediaris entre el titular de l’establiment i la persona que s’allotja.
El director de l’Agència Tributària de Catalunya (ATC) serà l’encarregat d’habilitar a aquests ‘assistents’ mitjançant una resolució i després d’haver aprovat una auditoria prèvia que avali el procés d’assistència.
El reglament també concreta dos nous supòsits d’exempció de l’impost: estades efectuades per causes de força major, és a dir, catàstrofes naturals o actes violents, i les estades realitzades per motius de salut, quan el contribuent haurà d’aportar una declaració responsable i un certificat del centre mèdic.
Quant als creuers turístics, el reglament estableix que les autoritats portuàries de Catalunya han de remetre a l’ATC la relació d’embarcacions que han amarrat durant l’any anterior en el port del com tenen encarregada la gestió, amb el detall del nombre de passatgers en trànsit i les dates d’inici i final de l’amarratge.
Respecte a les novetats sobre la liquidació de l’impost, destaca la denominada ‘autoliquidació agregada’, és a dir, la possibilitat d’efectuar el pagament en un sol tràmit de les quotes del tribut referides a cadascun dels establiments o equipaments turístics.
El text també recull les modificacions ja aprovades pel Govern al juny que afecten el calendari de la liquidació del tribut, que ha passat de ser trimestral a haver-se de liquidar dues vegades a l’any: de l’1 d’abril al 30 de setembre del mateix any, i de l’1 d’octubre al 31 de març del següent.