El Festival Sónar aplaudeix la presència femenina d’aquest divendres

  • Evian Christ aporta el punt hardcore en una tarda massiva

VilaWeb
Redacció
16.06.2017 - 23:05

Evian Christ aporta el punt hardcore en una tarda massiva

BARCELONA, 16 (EUROPA PRESS)

El XXIV Sónar, festival de Música, Creativitat i Tecnologia de Barcelona, ha aplaudit aquest divendres la destacada presència de dj, productores i cantants que han protagonitzat el Sónar de Dia, des de la septuagenària Suzanne Ciani fins a la noia de vint catalana Bad Gyal.

La segona i massiva jornada del festival ha començat pràcticament de la mà del trap sense censures dels espanyols Kinder Dolent & Pimp Flac al Sónar Hall, amb la seva música de múltiples arestes i els seus vídeos de milions de reproduccions a YouTube.

També ha estat reina de primera hora la cantant i actriu argentina Juana Molina amb la seva proposta de folktrònica a força de cançó tradicional sintetitzada, que els assistents han seguit molt relaxats i en gran part a l’ombra d’un sol de justícia.

Les asturianes LCC, Ana Quiroga i Uge Pañeda, han tornat al festival amb l’estrena del seu nou disc ‘Bastet’ –deessa de la mitologia egípcia vinculada a la música– amb el suport de les imatges de Pedro Maia, tot això ha donat lloc a una reflexió sobre l’home i el seu entorn, i especialment sobre els paisatges asturians.

Molt elegant per a l’ocasió, la septuagenària Suzanne Ciani –histórica combativa del masclisme tecnològic– ha desplegat la seva veterania sintetitzadora cridant l’atenció dels assistents, i aconseguint omplir la pista de curiosos i escèptics, paralitzats davant l’embolic de cables que ha connectat i desconnectat incessantment sobre la seva taula de mescles per aconseguir un so interestel·lar.

La versatilitat de la de Vilassar de Mar (Barcelona) Alba Farelo, Bad Gyal, ha congregat als seus 20 anys a un abarrotat públic conscient del fenomen –després que la catalana va revolucionar les xarxes amb la seva versió de ‘Work’, de Rihanna -, col·lapsant el petit escenari XS, en un concert de dancehall, a estones melòdic i a estones de reggeton, amb notes també de hip hop i trap.

Directe des de l’underground londinenc, el duo Stööki Sound –Jelacee & DJ Lukey – ha regalat a les oïdes dels seus fans la seva genuïna barreja de trap, grime i hip hop, que ha convertit la pista de ball en una coordinada coreografia de genuflexions , caps i braços.

El productor britànic Evian Christ ha aportat el punt de trance a la jornada, jugant a enlluernar al seu públic a força de potents focus intermitents i una fumera fantasmagòrica, amb una salvatge sessió hardcore que ha penjat el ple i ha deixat a molts fora del SonarHall .

Els set neozelandesos Fat Freddy ‘s Drop han tornat al festival amb el seu nou disc’ Bays ‘, en un concert amb notes de dub, funk, soul, reggae, blues, ska i ritmes electrònics sorgits de les seves guitarres, sintetitzadors, teclats, bateria, veus i una secció de vents, que li ha donat al vespre un aire màgic i intimista tot i la multitud congregada als seus peus.

Més tard, al Sónar de Nit, els caps de cartell desplegaran les seves sessions dj i directes, amb noms tan internacionals com els alemanys Moderat, Anderson .Paak i Clams Casino, tot i que també entre les estrelles hi haurà un petit espai per a la presència femenina, amb sessions com la de la russa Nina Kraviz.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor