El FC Barcelona pretén ser líder en coneixement i tecnologia amb el projecte ‘Barça Innovation Hub’

  • El FC Barcelona ha presentat aquest dimecres a l'Auditori 1899 el 'Barça Innovation Hub' (BIHUB), un projecte "il·lusionant i molt ambiciós" en paraules del president, Josep Maria Bartomeu, perquè l'entitat blaugrana sigui una referència en coneixement i innovació, tant a nivell local com a global.

VilaWeb
Redacció
22.03.2017 - 15:34
Actualització: 22.03.2017 - 15:50

BARCELONA, 22 (EUROPA PRESS)

El FC Barcelona ha presentat aquest dimecres a l’Auditori 1899 el ‘Barça Innovation Hub’ (BIHUB), un projecte “il·lusionant i molt ambiciós” en paraules del president, Josep Maria Bartomeu, perquè l’entitat blaugrana sigui una referència en coneixement i innovació, tant a nivell local com a global.

Barça Innovation Hub (BIHUB) és un projecte pioner que pretén convertir-se al centre de coneixement i innovació número u del món de la indústria de l’esport, per crear valor per al club i la societat en general.

“És un projecte il·lusionant per al club i portem treballant des de fa ja un any. Forma part de l’àrea de coneixement de l’entitat”, ha afirmat el president del FC Barcelona en un Auditori 1899 abarrotat i que incloïa una experiència audiovisual d’última tecnologia entre les diferents intervencions.

“Tenim 140.000 socis, una Fundació que dóna servei i projecte a 130.000 nens a tot el món, hem d’aprofitar aquest coneixement en una ciutat com Barcelona, una de les ciutats més plenes de talent”, ha afegit Bartomeu.

Aquesta iniciativa està integrada dins de la primera de les cinc línies estratègiques del full de ruta del mandat: excel·lència esportiva (les altres quatre són implicació social, infraestructures esportives i Espai Barça, marca i posicionament global i gestió i sostenibilitat econòmica).

Durant l’acte han intervingut Maurici López-Felip, Marc Subirà, Francesc Cos, Gil Rodas, William Mannarelli i el responsable del Comissionat del Barça Innovation Hub, Jordi Monés, per detallar el projecte a les seves cinc àrees principals: Representació de Coneixement, Espai Barça, Serveis Mèdics i de Nutrició, Ciència Social i Xarxes Socials.

TRANSFERÈNCIA DE CONEIXEMENT

“El primer pilar és adquirir coneixement dels millors i segon generar coneixement per nosaltres mateixos. A més de difondre i explotar el coneixement per tot el món amb una transferència del coneixement a aplicacions reals, primer de tot per al nostre personal però també traslladat a la població, tant local com a global, a la nostra gent”, ha destacat Monés.

En l’aspecte científic, el Barcelona pretén explotar el ‘Barça Innovation Hub’ en l’àmbit de la medicina per “millorar alguns músculs, rendiment i previsió de lesions; així com també aportar la seva ajuda a nivell extern, sense tancar-se en el propi club”, ha apuntat Cos.

Un aspecte a destacar de la conferència serà la creació de l’Espai Barça dins del projecte culé: “L’Espai Barça pretén crear la millor estructura fora del camp, amb prioritat per als socis i que tinguin el millor entorn. Un espai que ha de servir al club per als propers 50 anys”, ha subratllat Mannarelli.

La presentació ha finalitzat amb una nova intervenció de Bartomeu en l’escenari, on ha comentat que la pilota és el centre de les decisions del FC Barcelona: “En pocs anys esperem que estiguem tots orgullosos”, ha conclòs.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor