El Ctesc demana difondre les “oportunitats” que genera l’FP dual

  • Ressalta el descens de l'abandonament escolar prematur

VilaWeb
Redacció
26.08.2016 - 15:06

Ressalta el descens de l’abandonament escolar prematur

BARCELONA, 26 (EUROPA PRESS)

El Consell de Treball Econòmic i Social de Catalunya (Ctesc) ha recomanat aquest divendres difondre les “oportunitats” que genera la Formació Professional (FP) dual per fomentar la continuïtat educativa i la qualificació professional dels joves i el seu accés al mercat de treball, ha informat aquest divendres en un comunicat.

A l’apartat d’educació de la seva Memòria Socioeconòmica i Laboral de Catalunya, ha assegurat que, malgrat ser una modalitat d’aprenentatge amb una trajectòria breu en el sistema educatiu català, diversos estudis avalen els seus efectes positius en termes de capacitació i inserció laboral.

Ha destacat que l’FP dual combina el temps de formació al centre educatiu amb l’activitat en l’empresa, que pot ser bé amb contracte, amb beca de formació o voluntariat.

El Ctesc ha recalcat el descens de la taxa d’abandonament escolar prematur, que ha passat del 22,2% al 18,9% –la mitjana espanyola també ha baixat al 19,9%–, aproximant-se a l’objectiu fixat per la Unió Europea en 2020, del 15%.

Constata que hi ha hagut un descens lleu del percentatge de població adulta jove –de 30 a 34 anys– que té estudis superiors i que comporta quedar per sota de l’objectiu per al 2020, que ha explicat per factors demogràfics, socioeconòmics i l’augment de les taxes universitàries.

Aquest descens és paral·lel a l’increment registrat en els últims cursos de les persones que cursen un ensenyament secundari postobligatòria, el que podria comportar un canvi progressiu en el model de qualificació de la població catalana –de 16 a 64 anys– a mitjà o llarg termini.

Segons el Ctesc, el model es caracteritza actualment per un pes elevat de la població amb un nivell màxim d’estudis fins a la Secundària obligatòria (43%) i amb estudis superiors (34%), mentre que la població amb estudis secundaris postobligatoris té una importància relativa menor, amb un 23%.

Aquest últim col·lectiu és el majoritari a la Unió Europea, on hi ha un menor pes de la població amb estudis fins a la Secundària obligatòria (27,1%) i estudis superiors (26,5%).

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor