17.07.2015 - 13:06
|
Actualització: 20.07.2015 - 13:15
El conseller d’Educació i Cultura, Vicent Marzà, continua amb la ronda de contactes amb la comunitat educativa. I els ha exposat tot de mesures concretes per a minimitzar l’aplicació de la LOMCE per al curs vinent. Així, aquesta setmana ha convidat els equips directius dels centres educatius d’Infantil, Primària, Secundària i Batxillerat de tot el País Valencià.
‘Es tracta de testar de primera mà les valoracions que es facen de les nostres propostes als equips que s’encarreguen de dur el funcionament de cada escola i cada institut’, ha explicat Marzà i ha continuat: ‘Hem passat de l’etapa de les inauguracions i grans esdeveniments a l’era de l’enriquiment pedagògic, el diàleg, el treball a l’aula i la dignificació de la tasca del professorat i les famílies’.
Marzà ha proposat tot de mesures per a elaborar un decret que modifiqui l’aplicació de la LOMCE, com ara, ampliar les classes de 45 minuts a 60 si els centres així ho volen; modificar la coordinació docent; reduir les proves diagnòstiques; concretar els programes per a lluitar contra el fracàs escolar a secundària; ampliar els horaris de les assignatures troncals específiques de 1er de batxillerat per garantir una millor base de coneixement.
Garanteix que es puntuaran els mèrits de les oposicions amb els criteris estalberts
D’una altra banda, la Conselleria ha volgut desmentir el missatge transmès per part d’un tribunal d’oposicions, que anunciava la modificació en la puntuació de mèrits del punt 242. Un mèrit que equival al nivell avançat de valencià i es correspon a un 0,5 de puntuació. ‘Les persones afectades pel tribunal o els tribunals que han modificat este criteri, a les quals no se les ha puntuat el mèrit, han de presentar un recurs a la Direcció General de Centres i Personal Docent’, explica la conselleria, que resoldrà els casos aviat i assegurarà la puntuació correcta.