27.02.2020 - 01:50
El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha reclamat que la llei de ports de l’estat espanyol obligui els que tenen beneficis a destinar-ne un percentatge a inversions sostenibles en la seva àrea d’influència. Els recursos s’haurien de distribuir d’acord amb els ajuntaments de l’entorn. Arcadi España ha llançat aquesta proposta durant el Fòrum Europa – Tribuna Mediterrània, aprofitant la presència del nou president de Ports de l’Estat, Francisco Toledo.
El conseller ha assenyalat que els ports són fonamentals per a l’ocupació, però han de continuar avançant cap a la sostenibilitat i millorar la relació amb l’entorn. Ha explicat que treballen al port de València per ajudar els camions a modernitzar la flota progressivament i a reduir les emissions contaminants.
España considera que les renúncies de l’Autoritat Portuària de València (APV) a allargar el dic d’abric i a augmentar el dragatge del canal d’accés a la futura terminal nord de contenidors són dues bones notícies perquè demostren que el port de València ha sabut escoltar. Sigui com sigui, el conseller sosté que correspon als tècnics de valorar si amb aquests canvis continua essent necessària una nova declaració d’impacte ambiental (DIA).