El Consell per la República anuncia un conveni de col·laboració amb Torres de Segre

  • La voluntat és que sigui una prova pilot extensible a altres localitats en els mesos vinents

VilaWeb
29.04.2022 - 20:54
Actualització: 29.04.2022 - 21:29

El ple de l’Ajuntament de Torres de Segre (Segrià) ha aprovat avui un conveni de col·laboració amb Consell per la República,  que consisteix en un pla pilot per implementar la ID Republicana en els equipaments municipals i un assessorament sobre Consum Institucional de l’ajuntament. La voluntat és que sigui una prova pilot extensible a altres localitats en els mesos vinents.

El conveni s’ha aprovat per una amplia majoria, amb sis regidors del govern i dos de l’oposició (Junts i ERC) i tres vots en contra de regidors del PSC. Ara, doncs, el consell inicia un pla pilot per després fer-lo extensible a altres administracions locals. Això ha de permetre de crear una xarxa d’identificació alternativa per anar desconnectant de l’ús del DNI espanyol. Per l’altra, el Consell oferirà un assessorament sobre la contractació pública amb l’objectiu de dur a terme un consum institucional republicà, és a dir, en clau de Països Catalans, amb una perspectiva de gènere i ambiental, respecte per la llengua i enfocada a la ciutadania.

El batlle del municipi, Joan Carles Miró, ha assegurat que “l’ajuntament treballa braç a braç amb el Consell per la República” i el reconeix com a institució “hereva de l’1 d’octubre” per “fer-lo efectiu”. La responsable de Política d’Acció Interior del Consell per la República, Aurora Madaula, ha reiterat que el Consell és “la primera institució republicana” i ha assegurat que l’objectiu principal és que aquest conveni institucional sigui el primer de molts i ha recordat que aquesta acció s’emmarca dins de l’estratègia detallada al document #PreparemNos.

Per la seva part, el conseller d’Acció Econòmica i secretari del Govern del Consell,  Guillem Fuster, ha argumentat que “per fer efectiva la desconnexió, cal que la institució més pròxima a la gent tingui la capacitat per enfocar la despesa pública en el marc d’una col·laboració que permeti treballar per enfortir una economia nacional”.

VilaWeb fa trenta anys. Ens feu un regal?

Cada dia oferim el diari amb accés obert, perquè volem una societat ben informada i lliure.

Ajudeu-nos a celebrar-ho fent una donació única i sense cap més compromís.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

dldtdcdjdvdsdg
301234567891011121314151617181920212223242526272829303112345678910
dldtdcdjdvdsdg
301234567891011121314151617181920212223242526272829303112345678910
Fer-me'n subscriptor