El Consell lamenta els retards que provocarà la redacció de nous estudis del túnel passant de València

  • El director general d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat, Carlos Domingo, ha lamentat este dilluns "els retards que provocarà la nova redacció d'estudis informatius del túnel passant i del tram València-Castelló que va a realitzar ara el Ministeri de Foment".

VilaWeb
Redacció
11.09.2017 - 18:55

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

El director general d’Obres Públiques, Transport i Mobilitat, Carlos Domingo, ha lamentat este dilluns “els retards que provocarà la nova redacció d’estudis informatius del túnel passant i del tram València-Castelló que va a realitzar ara el Ministeri de Foment”.

Segons ha explicat en un comunicat, “impulsar ara la segona plataforma s’ha de fer amb celeritat perquè s’han perdut massa anys” i tornar a redactar els estudis informatius amb terminis de 24 mesos reflectix, una vegada més, “que el Ministeri vol anar al seu ritme quan eixos estudis estan aprovats des de fa anys i solament és necessari actualitzar-los”. Al final, ha lamentat, “la desídia del Ministeri de Foment ens va a seguir passant factura”.

Domingo ha reiterat que des de la Conselleria d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori van a seguir defenent com a prioritària l’execució del Corredor Mediterrani, sobretot en els trams més saturats com el de València-Castelló i el túnel de València amb una doble plataforma, però “sense oblidar els servicis de Rodalies perquè són molt nombrosos els viatgers que estan esperant la seua millora” i Benicàssim, Vinaròs, Villena o Moixent “ja no poden esperar més”.

“JUGUEN Al PARXÍS AMB LA COMUNITAT”

En opinió del director general d’Obres Públiques, “pareix que el Govern d’Espanya està jugant al parxís amb la Comunitat Valenciana perquè sempre apareix algun motiu per a manar-nos a la casella d’eixida”.

Ha recordat que “durant molts anys al Corredor Mediterrani ho han anat relegant, ho van substituir per l’ocurrència del tercer fil pensant que anava a ser més ràpid i eficaç i s’ha demostrat que no ha sigut tan ràpid” i, de fet, “encara no ha arribat l’AVE a Castelló ni les mercaderies en ample estàndard, i ja portem més de dos anys de retard”.

A més, ha afegit que “a pesar d’haver patit nombrosos retards mentre es construïa, ara els Rodalies entre València i Castelló ja han patit un empitjorament dels seus temps de recorregut i quan s’afegisca l’AVE a Castelló els problemes s’agreujaran”.

DEMANA CELERITAT EN LES OBRES

Ara, “després de repetir-ho fins a la sacietat des de la Generalitat el ministre pareix que s’haja donat compte d’estos problemes i ha tornat a la idea inicial de la doble plataforma i a més instal·lant el tercer fil en la via que falta”.

No obstant açò, s’ha preguntat “a què està jugant el Govern amb tots estos canvis” i ha demanat “celeritat, que s’executen ràpid les obres i sense causar les molèsties que han patit tot este temps els viatgers de rodalies”.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor