08.09.2017 - 15:32
VALÈNCIA, 8 (EUROPA PRESS)
El Ple del Consell ha aprovat este divendres els decrets pels quals s’establixen els currículums dels cicles formatius de cinc ensenyaments professionals tant de grau mitjà com a superior, segons ha informat la Generalitat.
En concret, es tracta dels currículums dels cicles formatius de grau superior de Tècnic en Assistència a la Direcció, Tècnic en Paisatgisme i Medi Rural i Tècnic en Animació Sociocultural i Turística; i els cicles de grau mitjà de Tècnic en Calçat i Complements de Moda i Tècnic en Operacions Subaqüàtiques i Hiperbáricas.
En la definició dels currículums s’han tingut en compte les característiques educatives, socioproductivas i laborals valencianes amb la finalitat de donar resposta a les necessitats generals de qualificació dels recursos humans per a la seua incorporació a l’estructura productiva.
Els currículums d’estos cicles formatius, d’un total de 2.000 hores de durada, s’organitzen en dos cursos acadèmics. Els decrets aprovats establixen els continguts i la càrrega lectiva completa dels mòduls professionals, incloent el mòdul professional de Formació en Centres de Treball, que es realitzarà, generalment, en el tercer trimestre del segon curs del cicle formatiu.
En els currículums dels cicles formatius de grau superior s’establix, a més, un mòdul professional de projecte consistent en la realització individual d’un projecte de caràcter integrador i complementari de la resta de mòduls i que es desenvoluparà, amb caràcter general, durant l’últim trimestre del segon curs.
Així mateix, la nova normativa regula aspectes com la càrrega lectiva i la distribució horària del curs, els espais mínims i altres requisits dels centres formatius, la titulació del professorat i la integració de la llengua anglesa mitjançant la seua incorporació a dos mòduls dels quals componen la totalitat dels cicles.
Igualment, els decrets inclouen disposicions per a la transició dels alumnes que cursen estudis en cicles emparats per la LOGSE als nous currículums, amb l’habilitació de convocatòries específiques per a superar els mòduls o, si és el cas, l’aplicació de les convalidacions establides en la norma.
Pel que fa als objectius generals, els mòduls professionals i els objectius concrets dels mòduls professionals, expressats en termes de resultats d’aprenentatge i els seus criteris d’avaluació, així com les orientacions pedagògiques, són els que s’establixen en la normativa bàsica de cada títol, aprovada per reials decrets.