07.05.2022 - 14:48
|
Actualització: 07.05.2022 - 14:49
El concurs per trobar un operador logístic per Nissan tardarà més de dos mesos a resoldre’s, almenys fins al juliol. El Consorci de la Zona Franca (CZF) ha anunciat en una reunió de la mesa que presentarà en un parell de setmanes els plecs de la contesa, que té l’objectiu de buscar el gestor dels terrenys que després els pugui llogar a altres empreses. Un cop publicat el concurs hi haurà un mes per a presentar ofertes i trenta dies més per resoldre-les, segons fonts coneixedores de la mesa de reindustrialització de Nissan. La trobada ha acabat amb molts dubtes per un procés que s’està allargant més de sis mesos del que estava previst.
Les empreses que opten a la reindustrialització, el hub de descarbonització liderat per QEV i Btech i el fabricant Silence, han reclamat concrecions. El primer ha demanat una carta d’intencions sòlida per poder aconseguir finançament i Silence ha presentat un ultimàtum a la taula i ha amenaçat de buscar altres alternatives. La marca propietat d’Acciona necessita instal·lar-se l’1 de juliol per poder començar a fabricar el nanocar S04. Per mirar d’esclarir la situació, els membres de la mesa es trobaran amb Silence la setmana que ve.
La propera mesa de reindustrialització es reunirà d’aquí a dues setmanes. Per la seva banda, els sindicats han dit que a la reunió s’ha estipulat que el procés d’adjudicació de la gestió del terreny s’ha d’enllestir durant el mes de juliol. Pel que fa a “l’amenaça” de Silence d’abandonar la reindustrialització, els sindicats continuen oferint-se per a assolir un acord. Els comitès d’empresa subratllen que la reunió amb la companyia de la setmana que ve s’ha marcat per al dimarts.
Torrent, optimista: “Som a la recta final”
El conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, s’ha mostrat optimista i ha dit que la 20a reunió de la mesa de Nissan és la recta final del procés de reindustrialització. “Estem avançant, ahir vam fer un pas molt important i comencem a veure els fruits d’un procés que no és gens fàcil, amb molts interessos i perspectives”, ha dit en una entrevista al canal 3/24. “Els tres objectius eren ben clars: conservar els llocs de treball, mantenir l’activitat industrial a la zona i que aquesta activitat continués vinculada al sector de l’automoció. Jo crec que complirem els tres objectius, està ben encarat, però hem de continuar treballant”, ha reflexionat en veu alta el titular d’Empresa i Treball.
En paral·lel, Torrent s’ha referit a la ubicació de la gigaplanta de bateries de Volkswagen a Sagunt i ha dit que Catalunya aspira a captar tota la resta de fases de producció del cotxe elèctric. “De fet, ja hem anunciat el Test Center Energy a Martorell, que és molt important, i hem assegurat la peça clau que és la fabricació del cotxe elèctric”, ha recordat el conseller d’Empresa i Treball. “Sense aquesta fabricació no hi ha bateries que valguin. Era l’element més important, el que genera més llocs de treball, proporciona més valor afegit i assegura la continuïtat d’una fàbrica com la de Martorell”, ha dit, i ha conclòs: “Dos elements de la cadena de valor del cotxe elèctric ja estan assegurats i aspirem a aconseguir els que queden.”