El clúster de l’automoció veu positiu per a la indústria de components catalana el nou reglament europeu pels vehicles

  • La normativa exigeix que tots els cotxes nous incorporin sistemes avançats de velocitat i frenada a partir de 2022

VilaWeb

ACN

16.04.2019 - 20:39
Actualització: 17.04.2019 - 18:02

El nou reglament europeu que obliga a instal·lar un paquet de deu sistemes de seguretat en tots els nous models de vehicles que es venguin a partir de 2022 pot tenir conseqüències positives per a la indústria de complements de l’automòbil catalana, ha apuntat el gerent del Clúster de la Indústria de l’Automoció de Catalunya (CIAC), Josep Nadal, en declaracions a l’ACN.

La normativa exigeix que tots els cotxes portin un assistent de velocitat intel·ligent, un sistema d’advertència de la somnolència, de distraccions, de manteniment de carril, de frenat d’emergència, una caixa negra o una interfície amb alcoholímetres que impedeixin l’arrencada en cas d’haver begut. Per tant, els fabricants de components catalans poden com incrementa la demanda de solucions per vehicles connectats i intel·ligents, ha apuntat.

Segons Nadal, els fabricants de cotxes i la indústria de components ‘s’hauran d’anar adaptant’ al canvi plantejat per les institucions europees. En aquest sentit, Nadal ha valorat positivament que el reglament aposti per reduir el nombre de morts a les carreteres i millori la qualitat de la conducció i, a més, ho faci amb sistemes que ja existeixen en el mercat en vehicles de gamma mitjana i alta, com ara càmeres de visió que identifiquen senyals que hi ha a la carretera. ‘Aquestes mateixes solucions que ja es tenen s’hauran d’incorporar a la resta de vehicles’, ha dit.

La normativa, aprovada aquest dimarts a l’eurocambra, aprofita els avenços tecnològics disponibles per fer els cotxes més còmodes, segurs, en definitiva, més atractius, ha afegit.’És molt interessant que es promogui l’oferta de solucions per vehicles elèctrics o connectats per millorar el confort i la seguretat dels usuaris’, ha remarcat Nadal. El gerent del Clúster de la Indústria de l’Automoció ha apuntat, però, que la norma no especifica clarament si aquests sistemes seran d’ús obligatori per als conductors. De moment, només deixa clar que els fabricants hauran d’incorporar-los en els nous turismes, furgonetes, camions i autobusos que surtin al mercat a partir del 2022.

Aquest reglament actualitza els textos legals de seguretat de vianants i de trànsit existents i forma part del tercer paquet de mobilitat que aproven les institucions europees. Tot plegat amb la intenció de reduir substancialment els accidents de trànsit a les carreteres de la Unió Europea (UE), que, l’any 2017 van ser escenari de la mort de 25.000 persones i on 135.000 van resultar ferides greus.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor