12.06.2016 - 21:26
|
Actualització: 12.06.2016 - 23:13
A la coalició Units Podem li ha esclatat aquest cap de setmana una polèmica sobre el seu programa electoral, perquè inclou una referència clara i detallada a l’impuls del corredor Canfranc-Auloron, el corredor central peninsular que travessaria el Pirineu i que seria incompatible amb el corredor mediterrani. Ho ha fet veure el politòleg Sergi Castañé a Twitter:
Con esta información @EnComu_Podem @ahorapodemos, queda claro pic.twitter.com/MMuhEMtbtm
— Sergi Castañé 🌈🏴 (@SergiCastanye) June 11, 2016
El programa electoral d’Units Podem per al 26-J parla de ‘la reobertura de la línia ferroviària Canfranc-Auloron a l’horitzó 2020’. Concretament diu: ‘Restaurarem i reobrirem la línia ferroviària entre Osca i el sud-oest de França per facilitar el trànsit de mercaderies i viatgers entre Espanya i França, la qual cosa implicarà una millora competitiva i el desenvolupament d’Aragó com a pol logístic.’
Sobre el corredor mediterrani, en el programa d’Units Podem hi ha una breu referència a ‘impulsar el corredor de mercaderies de la Mediterrània’, en un dels punts del programa dedicats a la regió de Múrcia.
La referència tímida al corredor mediterrani al programa d’Units Podem és una mica més detallada, en canvi, en el programa d’En Comú Podem, que ha volgut defensar-se de la polèmica en un piulet a Twitter aquest cap de setmana:
És rotundament fals que Unidos Podemos hagi abandonat la defensa del corredor mediterrani: https://t.co/SFkt48kgso pic.twitter.com/YsjkWUdOsa
— En Comú Podem (@EnComu_Podem) June 11, 2016
El programa d’En Comú Podem diu: ‘Realitzar les inversions en infrastructures pendents necessàries per a afavorir el desenvolupament industrial i l’exportació: el corredor mediterrani, el tercer fil a Tarragona, el transport de mercaderies.’
La Unió Europea va descartar el corredor central i la travessa del Pirineu mitjançant un túnel i, en canvi, sí que va incloure entre les prioritats el corredor mediterrani i l’atlàntic.