El CAC constata que la CCMA va complir les seves missions de servei públic el 2016

  • El Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) ha constatat que la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) incorpora "de manera generalitzada" l'observació de les missions de servei públic amb l'aplicació de criteris de qualitat, pluralisme i diversitat.

VilaWeb
Redacció
30.06.2017 - 18:56

BARCELONA, 30 (EUROPA PRESS)

El Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) ha constatat que la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) incorpora “de manera generalitzada” l’observació de les missions de servei públic amb l’aplicació de criteris de qualitat, pluralisme i diversitat.

L’informe, que el ple del CAC va aprovar amb cinc vots a favor i una abstenció, assenyala que el primer tema en temps de notícia durant 2016 és la crònica política internacional, amb una cinquena part, seguit d’esdeveniments i manifestacions culturals i processos electorals, ha informat aquest divendres l’organisme regulador en un comunicat.

Totes les forces polítiques relacionades amb la representació parlamentària tenen presència als informatius, debats i entrevistes de Tv3 i Catalunya Ràdio, sent el PSC i PSOE les més representades en temps de paraula.

La presència de les dones a la programació informativa de TVC i de Catalunya Ràdio manté la seva tendència a l’alça dels darrers anys: el 29,2% dels inserits de teleinformatius de Tv3 i el 33% de les entrevistes són a dones, i a Catalunya Ràdio, el 26,8% dels talls de veu són de dones.

En la ficció de producció pròpia, els mitjans de la CCMA han donat un protagonisme creixent als personatges femenins, que són el 46,8%, quatre punts més que l’any anterior.

L’informe assenyala que la programació dels mitjans de la CCMA ha introduït continguts que reflecteixen la diversitat de la societat catalana, i la visibilitat de la diversitat afectivosexual, la transidentitat i la intersexualitat va ser objecte d’atenció a diversos programes de ràdio i televisió.

La gran majoria de la programació emesa pels canals de TVC, més d’un 75% de mitjana, va ser una programació per a tots els públics, i més del 90% aptes fins als 12 anys, però no obstant això els llargmetratges emesos els vespres del cap de setmana, en un 29,6% no eren recomanats per a menors de 13 anys.

Les obres amb participació de productores externes van suposar per Tv3 el 38,8% del temps d’emissió de les obres amb origen a Catalunya; el 64,6% pel canal 33 i el 26% pel Super3.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor