24.09.2016 - 09:30
Actualment les institucions socials dedicades a l’ensenyament i educació dels nens i joves semblaria que estan passant per una transició des de fa un cert temps, en el sentit que, tant des de fora com des de dins de les pròpies institucions, s’estan replantejant la finalitat de les mateixes. A més a més, sembla que ens trobem en un procés de reajustament organitzatiu quasi permanent.
Tota aquesta amalgama de canvis, moviments i estats transicionals seria molt estrany que no tingués ressò en les activitats concretes que s’organitzen en cada una de les diferents institucions. És a dir, en les classes, activitats extraescolars, sortides, colònies… hi ha tot una sèrie d’elements que, si prenguéssim una metàfora culinària, conformen un plat difícil de digerir sobretot pels que han de regular i gestionar l’activat en qüestió: els mestres, educadors i monitors.
Un context caducat
Uns professionals que, com a tals, s’han preparat per exercir una professió prenent com a referència alguns models de bona praxis que s’havien generat en un context que ja no està vigent. Per tant, amb possibilitats de viure la feina des d’una certa desorientació. Circumstàncies que tenen un impacte en els rols d’autoritat que poden representar pel grup de nens i nenes amb els quals estan treballant.
Per seguir llegint l’article, feu clic aquí.