20.06.2016 - 18:22
Situa el cost total de les vies deficitàries en 173.000 milions d’euros
BARCELONA, 20 (EUROPA PRESS)
El 89% dels projectes d’autopistes de peatge espanyols són inviables, ja que no es poden explotar sense provocar la fallida de les concessionàries, segons s’extreu del ‘Pla de viabilitat de la xarxa viària espanyola’.
L’han presentat aquest dilluns al Col·legi d’Economistes de Catalunya el president del Cercle Català de Negocis (CCN), Albert Pont, i el de l’Assemblea Nacional Catalana (ANC), Jordi Sànchez.
Segons aquest estudi, un total de 6.950 quilòmetres d’autovies i autopistes de la xarxa viària espanyola són injustificables, ja que registren una intensitat mitjana de circulació inferior als 5.000 vehicles diaris, i el cost total de les vies deficitàries és de 173.000 milions d’euros.
POTENCIAL DE RECAPTACIÓ
A més, si totes les autovies de Madrid fossin de peatge i tinguessin el mateix preu que les autopistes catalanes, es podrien recaptar 6.466 milions d’euros anuals.
L’informe afegeix que, si el 35% de la xarxa viària de cada autonomia fos de peatge i tingués el mateix preu que les autopistes catalanes, es podrien recaptar més de 12.100 milions a l’any.
D’aquesta manera, la conversió de 7.445 quilòmetres d’autovies en autopistes de peatge podria generar una recaptació anual de 23.728 milions d’euros.
La intensitat mitjana de la circulació a les autopistes catalanes és de 58.400 vehicles diaris, mentre que la mitjana en les espanyoles és de 13.400, i malgrat que l’àrea metropolitana de Madrid té una superfície i població equiparables a la barcelonina, té un 292% més d’infraestructures viàries.