El 70% de les llars espanyoles compra una vegada al mes en Mercadona, que lidera la distribució nacional

  • Lidl és la que més compradors incorpora en un any

VilaWeb
Redacció
18.09.2017 - 17:41

Lidl és la que més compradors incorpora en un any

MADRID, 18 (EUROPA PRESS)

Mercadona reforça el seu lideratge al capdavant de la distribució espanyola, després d’aconseguir el 24,1% del mercat, la qual cosa suposa guanyar 1,2 punts de quota durant els huit primers mesos de 2017, el seu major creixement des de 2012, davant l’embranzida de Lidl, la cadena que més compradors incorpora, i de Carrefour, segons l’informe ‘Tendències en la distribució 2017’ de Kantar Worldpanel.

En concret, la firma de Juan Roig capta un de cada quatre euros dels gastats pels consumidors espanyols en gran consum, ja que el 70% de les llars nacionals compra una vegada al mes la cadena valenciana, mentre que Carrefour, Lidl i Dia aconseguixen que un de cada tres compre mensualment en les seues cadenes.

Florencio García, Iberia Retail & Petrol Sector Director de Kantar Worldpanel, ha destacat que el creixement de Mercadona es deu a guanyar quota en l’alimentació envasada, així com per l’aposta de la companyia en la renovació dels seus establiments i la seua expansió continuada. A més, l’ensenya aposta cada vegada més per marques exclusives i categories emergents com les ‘bio’ i saludables en el sector, la qual cosa li permet guanyar nous compradors. En el que va d’any, un 88% de les llars ha fet la compra alguna vegada en la cadena.

Per la seua banda, Lidl, amb una quota del 4,3% (0,2 punts més) resistix la reacció de la firma de Juan Roig i continua sent la cadena que més compradors incorpora amb més de 600.000 en un any i ja són un 56,7% de les llars qui ha mercat en l’ensenya alemanya en els huit primers mesos de l’any.

“El seu creixement ha provocat la reacció de Mercadona i és la cadena que més creix i la que més llars ha incorporat”, ha recalcat García, al mateix temps que ha destacat l’aposta de la firma per guanyar pes en les seccions de la llar com a mostra que 2,4 milions de dones hi haja mercat tèxtil en Lidl en el que va d’any.

Carrefour torna a créixer en 2017, recolzat fonamentalment en la seua estratègia omnicanal i la seua aposta per botigues especialitzades que li permet aconseguir el 8,7%, 0,2 punts més que en 2016.

El Grupo Dia cedix quota de mercat fins al 8,4%, la qual cosa suposa tres desenes menys després de veure’s penalitzada per la competència en el sector, ja que el que més està patint són les seues botigues clàssiques, mentre que el canal ‘online’ i Clarel creixen i guanyen compradors de forma constant. No obstant açò, es manté com el segon grup que atrau a més clients, ja que un 61,5% de les llars espanyoles ha mercat en algunes de les seues ensenyes.

D’altra banda, Eroski i Auchan seguixen perdent presència amb unes quotes del 5,5% i 3,5%, respectivament, mentre que els supermercats regionals (Ahorramas, Consum o Vegalsa) seguixen creixent en el mercat de la mà dels productes frescos i de les marques de fabricant. Així, 7,8 milions de llars espanyoles compren ja almenys una vegada al mes en estos establiments.

LA MARCA BLANCA ES MANTÉ ESTABLE

D’altra banda, el sector del gran consum reprèn l’evolució positiva en 2017 amb un creixement del 0,118% en valor i del 0,9% en volum en els huit primers mesos de l’any, impulsat per un entorn de més confiança i amb la distribució moderna com a motor de creixement amb la seua ferma aposta pels frescs.

García ha assenyalat que la marca de distribuïdor s’ha mantingut estable amb una quota del 36,2%, la qual cosa suposa un lleuger creixement del 0,1%, i que es mantindrà esta tendència, ja que són les cadenes d’assortiment curt (Mercadona, Lidl, Dia o Aldi) les que més estan creixent en el sector, enfront dels supermercats regionals i hipermercats que es decanten per la marca del fabricador.

A l’entorn de creixement del sector, les botigues d’assortiment curt i l”e-commerce’ es posicionen com els canals més dinàmics del mercat, ja que el canal especialista suposa solament un de cada quatre euros gastats en estos productes.

D’esta forma, el comerç electrònic aconsegueix per primera veu el 2% sobre gran consum sense frescs i 3,6 milions de llars ja fan alguna compra d’estos productes per Internet.

“Este auge no correspon solament a l’estructura comercial espanyola, sinó que es tracta d’una tendència mundial, on actors com Lidl o Amazon són protagonistes en la distribució global actual”, ha indicat García.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any
Fer-me'n subscriptor