12.09.2017 - 16:33
MADRID, 12 (EUROPA PRESS)
Gairebé el 40% dels consellers delegats tenen la transformació digital en un lloc preeminent de l’agenda del comitè de direcció en l’actualitat i al voltant d’un 25% d’ells lidera personalment les iniciatives de transformació de les seves companyies, segons un enquesta realitzada per The Economist Intelligence Unit (EIU) per BT.
L’estudi, elaborat a partir d’una enquesta feta a 400 consellers delegats de 13 països (Austràlia, el Brasil, França, Alemanya, l’Índia, Irlanda, Holanda, Singapur, Sud-àfrica, Espanya, Suïssa, el Regne Unit i els Estats Units), revela la “importància vital” que té la transformació digital en les empreses multinacionals.
En aquest sentit, remarca que tres quartes parts dels enquestats afirma tenir un elevat nivell de confiança en què els seus programes específics els ajudaran a aconseguir els seus objectius estratègics, que inclouen l’eficiència operativa, la millora del servei al client i la innovació de cara al futur, amb la seguretat com a clau diferenciadora.
Malgrat això, el 86% dels consellers delegats s’enfronta a desafiaments en el subministrament de la infraestructura ideal de la qual depenen els seus programes digitals. Els principals obstacles per construir una millor infraestructura digital són la inflexibilitat de la tecnologia (43%), la falta d’habilitats tecnològiques (40%) i les preocupacions relacionades amb les seguretat (39%).
En aquesta línies, els entrevistats destaquen una millor integració, fiabilitat, seguretat i rendibilitat com els factors més crítics, necessaris per oferir la infraestructura sobre la qual es construirà l’empresa digital del futur.
D’altra banda, quan es tracta d’aconseguir reptes digitals, el 22% considera les mesures de ciberseguretat com un ‘mal necessari’, mentre que més d’una quarta part d’ells veu la seguretat com una clau diferenciadora. Aquesta visió preval especialment en els sectors orientats al consum, elevant-se al 50% en què operen en serveis financers.
“Els resultats suggereixen que, alhora que els consellers delegats senten que els riscos de seguretat percebuts no haurien de frenar el seu progrés en la transformació digital, continuen veient la seguretat com una de les barreres i preocupacions més importants a l’hora de prendre en consideració una estratègia digital”, remarca l’informe.
EXPERIÈNCIA DE CLIENT
D’altra banda, l’informe recull que el 79% dels enquestats afirma que l’experiència digital que ofereixen al client és “bona” o “excel·lent”. No obstant això, les barreres hi són pel que fa al que els clients realment volen i les habilitats tecnològiques necessàries per oferir-ho.
En aquesta línia, els consellers delegats mostren un nivell similar de confiança en l’experiència digital dels seus recursos humans, on el seu enfocament és retenir els empleats amb talent, elevar el grau d’innovació i reduir costos.
L’estudi també revela que els enquestat consideren Internet de les Coses (IoT), el Cloud Computing, la mobilitat i les xarxes socials com les tendències tecnològiques que probablement tindran l’impacte més important en les seves organitzacions de cara als propers dos o tres anys.