27.07.2016 - 14:39
VALÈNCIA, 27 (EUROPA PRESS)
La Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport està treballant en un nou model de Formació del Professorat per al curs 2016-2017 i crearà nous Cefire. El conseller Vicent Marzà ha avançat que el pròxim curs estarà centrat en propostes d'”innovació educativa” i entre les quals hi ha està “este pas de gegant de reestructuració de la formació per als docents valencians”, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.
Marzà ha afirmat que la formació del professorat ha d’anar “lligada al model educatiu que es busca”. El conseller ha assegurat que el “nou model de Formació del Professorat acaba amb la falta de planificació, establix criteris clars i s’encamina a desenvolupar un ensenyament de qualitat en les diferents etapes educatives”.
El nou model es construïx sobre dos tipus de centres de Formació, Innovació i Recursos Educatius: els Territorials i els Específics per àrees de coneixement. Així, es proposa l’ampliació dels actuals Cefire Territorials.
Actualment, es té huit centres distribuïts en les següent poblacions: Alacant, Castelló, Elda, Oriola, Torrent, València, Vinaròs i Xàtiva. L’ampliació es realitzarà a Elx, Gandia i Sagunt.
D’altra banda, es crearan Cefire Específics d’àrees de coneixement: d’Educació Infantil, d’Educació Inclusiva, d’àmbit Científic-Tecnològic-Matemàtic, de Plurilingüisme, d’àmbit Humanístic i Social, i d’àmbit Artístic-Expressiu. A més, “es mantindrà i s’enriquirà” en este sentit el centre de Formació Professional de Xest.
SOLUCIONAR “FALTA PROFUNDA DE PERSONAL”
Segons el secretari autonòmic d’Educació i Investigació, Miguel Soler, “el disseny del nou model està encaminat a posar solució a una falta profunda de personal en els centres de formació del professorat generada per l’antiga administració educativa”. “Com a conseqüència, el 88% de la formació s’encarregava a ponents externs i el personal dels centres realitzen tasques de gestió administrativa”, ha explicat.
Amb esta estructura es donarà una “cobertura apropiada a tots els centres educatius del territori valencià”. La dinàmica de funcionament consistirà a l’assessorament al professorat i en l’organització d’activitats formatives adequades en els diferents àmbits de coneixements educatius. Alhora, els Cefire Territorials comptaran amb personal de les diferents àrees específiques i coordinaran les activitats i l’assessorament dels equips de treball dels Cefire Específics.
Per a portar a terme este nou model, des de la Conselleria han assenyalat que es “augmentarà la plantilla del personal de formació”.