13.07.2021 - 15:03
El conseller Vicent Marzà ha presentat avui la planificació del curs 2021-2022. En destaquen la contractació de 5.042 docents de reforç i una inversió de 39,4 milions d’euros en mesures sanitàries i de gestió.
Marzà ha valorat positivament el ritme de vaccinació dels docents que es preveu que s’acabe molt prompte. Quan a la gestió de la pandèmia als centres, n’ha recalcat eles èxits. “Les mesures sanitàries estan completament interioritzades per part de la comunitat educativa valenciana, que ha demostrat ser un exemple a seguir”, ha dit. També ha destacat que el curs vinent està planificat per a ser cent per cent presencial a totes les etapes educatives. A més, ha tornat a oferir els centres educatius com a llocs de vaccinació per a l’alumnat.
El pressupost
Per al curs vinent s’ha incrementat en 6,2 milions d’euros el servei de neteja i desinfecció dels centres educatius de Secundària i Batxillerat. Els centres d’infantil depenen de les partides dels ajuntaments. Així i tot, el secretari autonòmic d’educació i Formació Professional, Miguel Soler, ha assegurat que ja han avisat a la Federació Valenciana de Municipis i Províncies perquè ho planifiquen amb antelació. També s’han comprat 15 milions de mascaretes FFP2 per al personal dels centres.
Soler ha destacat que el pressupost dels centres educatius, sense comptar amb les despeses per la covid, ha ascendit a 27 milions d’euros.
Informació a través del web Aula Segura
Enguany també s’activarà la pàgina web d’Aula Segura. Serà on es publique tota la informació relativa a les mesures de seguretat i higiene i tots els protocols que genere la Conselleria de Sanitat Universal. “Es tracta d’oferir un servei públic a tota la comunitat educativa perquè tant les famílies com el professorat accedisquen de manera fàcil i senzilla a la informació més rellevant sobre les diferents pautes establides”, ha dit Marzà.