19.07.2016 - 18:01
VALÈNCIA, 19 (EUROPA PRESS)
La Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport, a través, de la direcció general de Política Educativa, ha analitzat 207 propostes dels centres educatius que s’han acollit al procés d’autorització d’un Pla Específic d’Organització de la Jornada Escolar per a segon cicle d’Educació Infantil, Educació Primària i Educació Especial i ha autoritzat 70 centres a continuar amb la segona fase per a implantar la jornada contínua.
En total, han estat 329 els centres que han presentat projectes sol·licitant un canvi de jornada escolar, dels quals 262 corresponen a la província d’Alacant, 15 a la de Castelló i 52 a la de València.
De les 207 propostes estudiades, la Conselleria ha autoritzat 70 centres a continuar amb la segona fase del procés, que tindrà lloc en el mes de setembre, quan es realitzarà el procés de consulta a les famílies que votaran si volen o no un canvi en la jornada escolar, informa el departament de Campanar en un comunicat.
Alhora, l’administració ha denegat 6 dels projectes analitzats, per no complir amb els requisits exigits i ha demanat a 131 centres que completen o solucionen la informació que han aportat. Per això, els centres públics disposaran de 7 dies hàbils i els centres concertats de 10, a comptar des del dia de la notificació per part de l’administració.
Dels 70 projectes acceptats, 68 corresponen a la província d’Alacant i 2 a la de València i de les propostes denegades, 4 corresponen a la província d’Alacant, 1 a la de Castelló i 1 a la de València.
A més, del total dels 131 projectes remesos pels centres i que estan pendent de completar documentació, 128 corresponen a la província d’Alacant i 3 a la de Castelló.
La Conselleria d’Educació té previst finalitzar esta setmana el procés d’avaluació de les 122 propostes que estan pendents analitzar.
FASES
El procediment ha començat amb les sol·licituds remeses pels centres a les diferents direccions territorials. Després, s’han realitzat els informes de la Inspecció que han estat remesos per la Direcció Territorial, al costat de la resta de documentació, a la direcció general de Política Educativa de la Conselleria.
Esta direcció ha anat informant als centres educatius, a través d’una resolució, de l’autorització o no per iniciar el procés de consulta a les famílies. Ara mateix encara no ha conclòs la fase avaluació per part de la direcció general.
Una vegada conclosa esta fase i remeses totes les resolucions, els centres podran publicar el cens provisional fins al 8 de setembre i procedir a informar a les famílies sobre la celebració de la consulta. De manera extraordinària, en aquelles poblacions que el dia 8 siga festiu, el termini es prorroga fins a l’endemà lectiu. La publicació del cens definitiu es produirà 48 hores després de la publicació del cens provisional.
Finalment, la consulta es farà a tots els centres el dia 15 de setembre. A l’endemà es remetran els resultats de l’escrutini de la consulta a les famílies a la direcció general de Política Educativa.
Una vegada enviats els resultats de la consulta a la Conselleria, el director general de Política Educativa dictarà, entre el 19 i el 23 de setembre, l’autorització definitiva perquè cadascun del centres educatius aplique el Pla Específic d’Organització de la Jornada Escolar que ha presentat. Les modificacions es podran posar en marxa a partir d ‘octubre, i coincidiran amb el canvi de l’horari habitual de tot el curs.
L’autorització definitiva s’estendrà per períodes de tres cursos acadèmics renovables, sempre que els resultats s’ajustin a les millores previstes en el pla. L’avaluació es realitzarà en funció de la incidència del nou horari sobre el procés d’ensenyament-aprenentatge i els resultats obtinguts per l’alumnat.