eDreams Odigeo perd 6,9 milions el primer trimestre fiscal però eleva els ingressos un 1%

  • Manté els seus objectius i preveu situar l'Ebitda en 115 milions el 2018

VilaWeb
Redacció
25.08.2017 - 10:05

Manté els seus objectius i preveu situar l’Ebitda en 115 milions el 2018

MADRID, 25 (EUROPA PRESS)

L’agència de viatges en línia eDreams Odigeo va registrar pèrdues netes de 6,9 milions d’euros durant el primer trimestre del seu exercici fiscal, finalitzat el 30 de juny, enfront del benefici net de 7,7 milions d’euros del mateix període de 2016.

No obstant això, la companyia va aconseguir un benefici net ajustat positiu de 6 milions d’euros en aquest període, xifra un 35% inferior a la de l’any anterior.

Segons ha informat aquest divendres l’empresa a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), la seva xifra d’ingressos va créixer un 1% en el seu primer trimestre fiscal, fins als 125,3 milions d’euros, mentre que les reserves es van incrementar un 1%, fins als 2,9 milions.

Excloent factors no recurrents com la venda dels negocis de viatges corporatius i paquets vacacionals, així com l’estacionalitat de la Setmana Santa, les reserves augmenten un 6%.

El resultat brut d’explotació (Ebitda) d’eDreams es va situar en 13,3 milions d’euros, un 51% menys, mentre que el resultat net d’explotació (Ebit) va retrocedir un 64%, fins als 8,3 milions d’euros, i l’Ebitda ajustat va baixar un 7%, fins als 27 milions d’euros.

L’agència de viatges en línia ha destacat que les seves inversions estratègiques s’han vist reflectides en uns resultats “més suaus” que els de l’any anterior, encara que superiors a les previsions comunicades al mercat.

CONTRACCIÓ A ESPANYA, FRANÇA I ITÀLIA

La companyia va registrar una contracció als seus mercats principals (Espanya, Itàlia i França). En concret, les reserves en aquests mercats van caure un 1% i un 2% en marge sobre ingressos, en comparació dels augments de dos dígits experimentats en el mateix període del passat any.

Segons explica en l’informe de resultats, aquesta baixada en els punts es deu a les iniciatives estratègiques dutes a terme, així com a la venda de negocis no principals i a l’impacte de l’estacionalidad. “Sense aquests efectes, les reserves haurien crescut un 2%”, ha concretat l’empresa.

“Les reduccions del marge sobre ingressos per reserva han estat el resultat de les inversions accelerades en la transició al negoci mòbil i de l’evolució del canvi del nostre model d’ingressos”, explica el grup.

En la resta de mercats no principals, les reserves es van incrementar un 2% com a resultat de les inversions realitzades en la diversificació del negoci i dels ingressos. El marge d’ingressos dels seus mercats en expansió ha augmentat un 4% interanual, fins als 56,2 milions d’euros.

MANTÉ OBJECTIUS

La companyia manté la seva previsió de créixer al voltant d’un 7% i aconseguir un Ebitda ajustat de 115 milions d’euros al tancament de l’any fiscal 2018.

Per això, l’empresa ha posat l’accent que les inversions estaran enfocades a construir un negoci “altament atractiu a llarg termini”, millorant la ràtio de diversificació de productes i ingressos i impulsant la transició cap a la plataforma mòbil. Aquesta transició “afecta el rendiment a curt termini, però millora la posició estratègica i augmenta l’atractiu a llarg termini”, ha apuntat la companyia.

Així, l’informe fiscal adverteix d’uns ingressos i guanys “marcadament” menors en la primera meitat de l’any, amb un segon trimestre mostrant millores en el resultat respecte al primer trimestre, “però encara reflectint una taxa de creixement plana” a conseqüència de l’alta inversió en diversificació i la comparació amb el bon rendiment del segon trimestre de l’any anterior.

El conseller delegat de la companyia, Dana Dunne, ha ressaltat que en aquest primer trimestre fiscal s’han registrat uns “sòlids” resultats malgrat la comparativa amb un any anterior “excel·lent”.

“Conforme a l’esperat, hem registrat cert descens en els beneficis a causa de la inversió accelerada en la nostra transició al negoci mòbil i a l’evolució del nostre canvi de model d’ingressos, així com a la venda d’alguns dels nostres negocis no principals i a aquest efecte de l’estacionalitat de la Setmana Santa”, ha explicat Dunne.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor