16.12.2016 - 02:00
Palo Alto Market celebra el segon aniversari amb una edició especial aquest cap de setmana, anomenada ‘Projectes extraordinaris’, on s’oferirà una selecció de productes de productes nadalencs. Més de cent expositors es distribuiran per tot el recinte de l’antiga fàbrica del barri del Poblenou, a Barcelona.
Les característiques d’aquests productes són la creativitat, el valor social, el respecte ambiental i, especialment, la història humana que hi ha darrere. La gran majoria dels creadors són joves dissenyadors i artesans contemporanis que elaboren productes als antípodes dels superficials i de masses. L’objectiu és construir una oferta alternativa per a uns nous hàbits de consum més saludables, més justs i més sostenibles.
Un dels espais destacats serà la Design Gallery, on es podrà veure el projecte alternatiu ‘Nomad Soul’, una selecció de deu dissenyadors que produeixen en països en via de desenvolupament, on recuperen tècniques tradicionals i contribueixen al creixement local. És el cas de Carolina Blue i les seves peces de ceràmica elaborades a mà al Marroc; Karuna, amb ponxos i catifes fetes a mà per dones de l’Índia i el Nepal; Dexde, amb accessoris de decoració produïts al Senegal per dones artesanes amb discapacitat; Iikemysocks, que presenta roba per a nens elaborada amb llana i cotó obtinguts de manera responsable a Uganda; Ikelele, amb peces de roba i joieria fetes a mà a l’Índia i a Mèxic; i Shitac, amb ponxos i mantes fets a mà per artesans locals de l’Equador i el Perú.
Música i gastronomia
Pel que fa a les actuacions musicals, hi haurà les Funk Sessions a l’Aperol Club, una reunió de músics de procedències diverses que començarà en quartet i acabarà amb vuit músics a l’escenari, en un vertiginós crescendo.
A la Terrassa Costa Coffe, s’hi podrà veure el projecte personal d’una de les veus amb més personalitat de l’escena barcelonina, Tonia Richardson, acompanyada de dos músics de luxe: el contrabaixista Thomas Kent Jr i Caspar St. Charles.
L’oferta gastronòmica del mercat proposa un viatge al voltant del món. L’Índia, el Japó, l’Àsia oriental, Tailàndia, Mèxic, l’Argentina, el Perú, els EUA, França, Itàlia, Israel, Grècia, a més de les cuines locals, inundaran de gusts exòtics el recinte.
Així mateix, Palo Alto Market ha unit forces amb les organitzacions més destacades en la tasca social, la lluita pels drets humans i el respecte ambiental. Per això convidarà una ONG a cada edició per divulgar-ne els objectius. Començarà amb Greenpeace i Pallapupas, que organitzarà un taller per a nens.