Dubtes als comerços en el primer dia sense màscara

  • En el primer dia sense l'obligació, els botiguers proven d'evitar situacions incòmodes tan amb els clients que porten la màscara com amb els que no

VilaWeb
Bernat Herrándiz Serentill
20.04.2022 - 17:26
Actualització: 20.04.2022 - 17:43

L’aixecament de l’obligació de la màscara a l’interior dels comerços ha generat molts dubtes als botiguers sobre què han de fer. Tot i que hi ha certa alegria després de més de dos anys amb màscara, els botiguers no se n’han oblidat del tot i en tenen una a mà per si de cas. De fet, molts d’ells opten per posar-se-la quan el client la porta, almenys durant els primers dies de la nova normativa, i evitar que l’ús o no de la màscara interfereixi en les vendes.

“Jo no me la poso, perquè m’ha empipat molt aquests dos anys i treballar tot el dia amb màscara s’acaba fent feixuc, però si el client ho demana -encara no ens hem trobat en aquesta situació- me la posaré sense problema”, diu darrere del taulell de Calçats Sir Antoni Olivella. Com ell, l’Olek Kupriianov, perruquer ucraïnès establert a Barcelona, veu amb bons ulls el canvi de normativa i creu que molts clients també ho agrairan, si bé altres preferiran no treure-se-la per precaució respecte al virus.

VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb

En aquest sentit, hi ha qui creu que es poden donar situacions incòmodes que afectin les vendes. “Per a mi és una bona notícia, però per al comerç no ho és, perquè si no portes màscara i el client la porta potser s’espanta i marxa. I si és al revés potser no vol entrar”, explica l’encarregat d’una botiga d’electrodomèstics.

Per evitar-ho, altres botiguers decideixen anticipar-se i fer el mateix: “Si el client la porta, me la poso. És una qüestió de respecte”, diu Marta Tomàs, de Calçats Ponsà, una botiga centenària al barri de Sant Antoni de Barcelona.

VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb

També hi ha qui creu que la decisió és precipitada, com la Gemma Rabaneda, de la botiga de dolços Duldi, que defensa que cal mantenir aquesta mesura de prevenció. “Hi ha incongruències perquè és necessària per entrar a les farmàcies, però aquí no”.

D’altres, com la Cristina Sibelo, que regenta una òptica, creu que no tothom encara no té clar on s’ha de portar. En el cas de les òptiques, que també són considerades centres sanitaris, la màscara continua sent obligatòria: “Ja m’està bé que es mantingui aquí i es tregui l’obligació de forma escalonada”.

A l’hora de fer les fotografies, la majoria de dependents de comerços prefereixen que se’ls vegi amb màscara perquè són conscients que, després de dos anys portant-la en tots els espais interiors, alguns clients preferiran veure que mantenen aquesta protecció. Perquè com confessa un dels botiguers, “el més important és vendre”.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor