04.07.2018 - 01:50
El dilluns 3 de juliol de 2006 a les 13.02, a València, un comboi de la línia 1 amb sortida de la plaça d’Espanya en direcció a Torrent, format per dues unitats, no va arribar a la destinació. Quan faltaven tan sols 50 metres per a entrar a l’estació de Jesús, en un revolt pronunciat, el comboi va descarrilar. Hi van morir 43 persones i n’hi hagué 47 de ferides. Dotze anys després, l’accident de metro de València no s’ha oblidat, però encara no hi ha cap responsable. Els familiars de les víctimes sempre han mantingut que la causa de l’accident fou un cúmul de circumstàncies entre les quals la manca de manteniment de la línia i l’absència de mesures de seguretat.
Per a la portaveu de l’associació, Rosa Garrote, era clau que es tornés a obrir el cas, cosa que va ordenar el mes de febrer passat l’Audiència de València. Fa dues setmanes l’ex-gerent de Ferrocarrils de la Generalitat, Marisa Gracia, declarava al jutjat. Hi acudia com a investigada, per primera vegada, al cap de dotze anys. Gracia assegurà que no tenia responsabilitat sobre la seguretat, unes argumentacions que ja han utilitzat més investigats. La instrucció continua i durant aquest mes hi declararan més testimonis, com ara els responsables de riscs laborals i de recursos humans de Ferrocarrils. La fiscalia ha tornat a demanar al jutjat, per quarta vegada, una prova pericial a l’Agència Ferroviària Europea que determini l’estat de la via en el moment de l’accident.